Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 2.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Irkçılıkla - Nesepce Takvaca Üstünlük Farkli Kulvarlardır (19 Ekim 2015 Vaazi)
#1
RasitTunca-2 

Irkçılıkla - Nesepce Üstünlük Özsoy ve Takvaca Üstünlük Farkli Kulvarlardır


(Kar©glanin 19 Ekim 2015 Vaazi)

21 Muharrem 2015 Pazartesi

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِن جَعَلَ اللَّهُ عَلَيْكُمُ اللَّيْلَ سَرْمَدًا إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَنْ إِلَهٌ غَيْرُ اللَّهِ يَأْتِيكُم بِضِيَاء أَفَلَا تَسْمَعُونَ
لْ أَرَأَيْتُمْ إِن جَعَلَ اللَّهُ عَلَيْكُمُ النَّهَارَ سَرْمَدًا إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَنْ إِلَهٌ غَيْرُ اللَّهِ يَأْتِيكُم بِلَيْلٍ تَسْكُنُونَ فِيهِ أَفَلَا تُبْصِرُونَ


Sadakallahul Aziym Kasas Suresi 71 - 72. Ayetler

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Kul e reeytum in cealallâhu aleykumul leyle sermeden ilâ yevmil kıyâmeti men ilâhun gayrullâhi ye’tîkum bi dıyâ’(dıyâin), e fe lâ tesme’ûn.
Kul e reeytum in cealallâhu aleykumun nehâre sermeden ilâ yevmil kıyâmeti men ilâhun gayrullâhi ye’tîkum bi leylin teskunûne fîh(fîhi), e fe lâ tubsırûn

Meali :
De ki: "Gördmediniz mi Eğer Allah geceyi sizin üzerinizde kıyâmet gününe kadar devamlı kılsaydı, Allah’tan başka size ışığı getirecek İlâh kimdir? Hâlâ işitmeyecek misiniz?
De ki: "Gördmediniz mi Eğer Allah, gündüzü sizin üzerinizde kıyâmete kadar devamlı kılsaydı, Allah’tan başka size, içinde sükûn bulduğunuz (dinlendiğiniz) geceyi getirecek İlâh kimdir? Hâlâ Kalp Gözünüzle görmeyecek misiniz?"

Sadakallahul Aziym Kasas Suresi 71 - 72. Ayetler


---oOo---

Peygamber Efendimiz Sallallâhü Aleyhi ve Sellem Buyurdular

“Asabiyet dâvâsına kalkışan (ırkçılık yapan), onu yaymaya çalışan, bu dâvâ uğrunda mücadele eden kimse bizden değildir.”

(Ebu Davut, Edeb, 121)

"Sizden câhiliyye ayıplarını ve büyüklenmesini gideren Allah'a hamd olsun. Ey insanlar, tüm insanlar iki gruba ayrılırlar. Bir grup iyilik yapan, iyi olan ve kötülükten sakınanlardır ki bunlar Allah nazarında değerli olan kimselerdir. İkinci grup ise günahkar ve isyankar olanlardır ki bunlar da Allah nazarında değersiz olanlardır. Yoksa insanların hepsi Adem'in çocuklarıdır; Allah Adem'i de topraktan yaratmıştır."

"Allah kıyamet günü sizin soyunuzdan-sopunuzdan sormayacaktır. Şüphesiz Allah katında en üstün olanınız kötülüklerden en çok sakınanınızdır."

( Hadis-i Şerifler)

Allahümme Salli ala Seyyidina Muhammed Mustafa Raufurrahim
Allahümme Salli ala Seyyidina Muhammed Mustafa Afuvvul Kerim
Allahümme Salli ala Seyyidina Muhammed Mustafa şefikul Halim.
Ve Sallu ala Cemilil enbiyai vel mürselin
Ve Sallu ala Cebrail ,Mikail, israfil, Azrail
Ve Sallu ala cemi il melaiketül mukarrebun.


Yolculugumuza başliyoruz :

"Hepiniz Adem'in oğullarısınız, Adem de topraktan yaratılmıştır. Insanlar babaları ve dedeleri ile övünmekten vazgeçsinler. Çünkü onlar Allah nazarında küçük bir karıncadan daha değersizdirler."

(Tirmizi, Tefsir sure, 49)

Hz. Muhammed (s.a.v), kendini şöyle anlatır: "Ben, atam İbrahim'in duası, kardeşim İsa'nın müjdesi ve annem Âmine'nin rüyasıyım."

(Ahmed bin Hanbel, Müsned, 4/127-128 )

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

رَبَّنَا وَابْعَثْ فِيهِمْ رَسُولاً مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِكَ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُزَكِّيهِمْ إِنَّكَ أَنتَ العَزِيزُ الحَكِيمُ

Rabbenâ veb’as fîhim resûlen minhum yetlû aleyhim âyâtike ve yuallimuhumul kitâbe vel hikmete ve yuzekkîhim inneke entel azîzul hakîm.

Meali :

“Rabbimiz! İçlerinden onlara bir peygamber gönder; onlara âyetlerini okusun, kitabı ve hikmeti öğretsin ve onları her kötülükten arındırsın. Şüphesiz, sen mutlak güç sahibisin, hüküm ve hikmet sahibisin.”

Sadakallahul Aziym Bakara Suresi 129

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُم مُّصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِن بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءهُم بِالْبَيِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُّبِينٌ

Ve iz kâle îsebnu meryeme yâ benî isrâîle innî resûlullâhi ileykum musaddikan li mâ beyne yedeyye minet tevrâti ve mubeşşiren bi resûlin ye’tî min bagdîsmuhû ahmed(ahmedu), fe lemmâ câehum bil beyyinâti kâlû hâzâ sihrun mubîn.

Meali :
Hani, Meryem oğlu İsa, “Ey İsrailoğulları! Şüphesiz ben, Allah’ın size, benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı ve benden sonra gelecek, Ahmed adında bir peygamberi müjdeleyici (olarak gönderdiği) peygamberiyim” demişti. Fakat (İsa) onlara apaçık mucizeleri getirince, “Bu, apaçık bir sihirdir” dediler.

Sadakallahul Aziym Saff Suresi 6

---oOo---

Yukardaki hadisler birbirine ZIT bir mana taşiyor, Eger Irkclik, nesepcilikle ayni olsa, Muhammed, Ben Atam ibrahimin duasiyim diye övünürmü hic, yahutta hem atam ibrahim deyip ögüncek, birde Irkclik etmeyin diyecek, nasil ZIT bir mana, yani öyleyse bunlar farkli şeyler. Cünkü Mesala Bizim tTürkiye Bölgesinde elmanin iyisine, Amasya elmasi denilir, yine tuzun iyisi Himalaya tuzu diyorlar, yani himalaya tuzu diger tuzlara on basiyor, yine kayisinin iyisi Malatya kayisisi, karpuz Diyarbakir, yine kavun Kirkagac, yine portakalin iyisi Washington, Kirazin iyisi Napolyon, yani yer konum ve Lakab, yani soy ve özsoy Irkcilik degil, biz Washington portakal isteyince portakalin iyisini yemek istiyoruzda, öyleyse insanlarda yerlerine bölgelerine göre farkli özellikler gösterip, kendi türlerine göre üstün IRKLAR vardir, Yani ARISOY DURU soy zinciri, seyyidlik veya Şerriflik, yani soyu muhammedin Hasan ve Hüseyin koluna dayananlar, yani Özsoy. yine portakalin, ayvanin, incirin ve kirazin üstün IRKININ olmasi demek, her türün kendi türüne göre üstün olani demek, yine soyu isaya dayananlar, bir tür. ve onlarin icinde bozulmuş karişmiş olanlarin yaninda, irkini soyunu korumuş olanlar ,yine o peygamberin Irkinin seyyididir, yine soyu Luta dayanan ,yine soyu musaya dayanan, yine soyu Haruna dayanan, veya soyu Yakuba dayanan gibi, her tür ve irk bir peygamberi temsil eder, ve o peygamberin seyyidi olanlar, o irkin üstünüdürler, ve mesela Finike portakal yaninda, Washington portakal en üstünü, yine antep fistigi diyoruz, iran fistigida var amma, antep fistigi en krali degilmi, öyleyse soyca nesepce üstünlük vardir,

Rasûlullah (s.a.v.)'a soruldu:

"Kişinin soyunu, sülâlesini (kavmini, ulusunu) sevmesi asabiyet (kavmiyetçilik, ırkçılık) sayılır mı?" Hz Peygamber şöyle cevap verdi: "Hayır.Lâkin kişinin kavmine zulümde yardımcı olması asabiyettir/kavmiyetçiliktir"

(Ahmed bin Hanbel)


Peygamber Efendimiz Sallallâhü Aleyhi ve Sellem Buyurdular

"Rabbiniz de birdir, babanız da birdir. Dininiz ve Peygamberiniz de birdir. Arabın Acem, Acemin de Arab üzerinde bir üstünlüğü yoktur. Yine kızılın kara üzerine, karanın da kızıl üzerine üstünlüğü yoktur. Hiç bir milletin diğerine üstünlüğü yoktur. Yalnız takva bakımından biri diğerine üstün olur."
(Ramuz- İbni Neccar)

Burdaki Takva demek Allaha yakin bilgisi demekdir .

Peki Takva yani yakin bilgisi nedir deyince:
Mesala TIB okuyup Doktor hemşire veya saglikci olan birisi, Allahin şafi ismine yakinlik gösterip, ve Allahin nasil şifa verdigini yakinen bilen kimse oldugundan doktor, mesala ciftci Mehmet amcadan, bu şifa verme doktorluk ilmince ondan üstündür, Ammaaaa Ciftci mehmet amcada, Allahin bir başka ismi ve sifatina mazhar olup, oda Allahin o ismi olan, ekmek bicmek, ve yani mesela, bugday ekmek, domatis yetiştirme, veya zeytin aşilama ilminde yakin bilgisine sahip, ve Allahin o ilmindan nasip alip, o ilmini yakinen bilmekde, ve böylece o da doktor Vedat beyden, o konuda daha bilgili, ve ondan o konuda üstündür.
Ve Her Telden cakmak, her iş elinden gelen birisi olmak demek, Mehdi ahlaki demişdik, ve onun böyle her ilimden biraz biraz cakmasi bilmesi demek, cok fazla yakin bilgisine sahip oldugunu gösterir ve
Hz Alinin dedigi
"Damdan düşenin halini, damdan düşen bilir." sözü bunun aciklamasini anlatmiş oluyor.

Bu söz kimindir? bizler Nasuriddinden duyduk diye biliriz halbuki Hz. Ainin sözü.

Peki ne manada anlatioyr deyince, Mehdinin insanliga Hidayet edici olarak, Allahin "El Hadi" isminede mazhar bir üstünlük ile gönderilme sebebi geregi, her tür insani kurtuluşa erdirebilmek, için her tür insanin mahiri oldugu yakin bilgisinden bilmeli ki, o irk ve türü, o konuda yaptigi yanlişlardan kurtarip, hidayete ve dogru yola ulaştirabilsin, o yüzden işde, marangozun halinden, marongoz anlar, doktorun halinden doktor, ve yine Damdan düşenin halinden de, damdan düşen anlar yani.

ve böyle insanlardan biriside Egemizin incisi Cevat Akşit Hoca efendi ,Hem Hoca, hem vaiz, Hem avukat ,hem yazar, hem hukukcu, hem araştirmaci,... daha fazlalari vardir belki amma, ben bu kadarini bilyorum yani "Bir koltukta dokuz karpuz taşiyanlara GIPTA edip özenmişimdir hep. yani yakin bilgisi bazi insanlara göre daha fazla olan insanlar, yani iki üniversite bitirenler, hatta bazilari 3 bitiriyor, işde Takva üstünlük, işde Okudugun ögrendigin ilme göre, sen Allahin hangi isminde mahir oldunsa, o hususda digerlerine göre takvaca yakin ilmince üstünsün, amma onlarda da başka bir yakin biligisi olup, onlarda sana göre üstünlük gösterir. ve böyle olunca sonuc olarak:

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ

kul hel yestevîllezîne ya’lemûne vellezîne lâ ya’lemûn(ya’lemûne), innemâ yetezekkeru ulûl elbâb.

De ki: “Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?” Muhakkakki bizim bundan kasdimiz, burada andigimiz zikrettigimiz kimseler, işinin elbabi veya işinin erbabi olan kimselerdir.

Sadakallahul Aziym Zümer Suresi 9

ve Hal böyle olunca, hayatini sadece bir sepet örmeye adamiş bir adam veya insan, eger o sepet işi bitiverirse, sudan cikmiş baliga döner, ve mesleksiz kalip, ac kalir, o yüzden ey Mehdi cemaati, Mehdinin ahlaki ile ahlaklanin, ve her ilimden biraz biraz ögrenin, ve yakin bilginizi artirniz. ve böylece RIZKINIZI kazanmak hususunda biri olmazsa biri olur deyiniz . ve her ilim Allahdandir deyin, ve Allahin bir ismine mazhardir, ve sen hangi ismine mazharsin, yaptigin meslegi derinine, ve basiretinle bir incele bak, Tefekkür et ve ögren.
ve bu ilmi sadece kendinin ögrenip yapman yetmez, ve o ilimin gelecege taşinmasi için, o nuru ve işigi ve yakin bilgini, birilerinede ögretki, o ilin senin dahada ileri varabilsin. mesal cevat hoca Muhamedin nurna ykin oldu ve muhammdin nurnu bir ileri taşidi ve allahin yakin bilgilerin ile bilgilendir ve senin veya O nun bu nuru işigi yaymasi demek, onun ilmini, vaazlari ile başkalarin aktarmasi demek, yine hukuk konusundaki araştirmalari kitaplari, yine oAllahin "El Hakim" yakin bilgisini bir ileri taşimak demek, ve aynen eski 19 mayis ve 29 ekim törenlerinde, ögrencilerin biribirinin üstüne cikarak yaptiklari, insan kulesi gibi, bilgiyi bir üste taşimak, ve dünya gibi jüpiter gibi herkes olabilir amma, Sen güneş ve Yildiz olmasini ögren, ve sen kaynak ol, ve nurunu ziyani başkalarina yansit .

Peygamber Efendimiz Sallallâhü Aleyhi ve Sellem Veda Hutbesinde Buyurdular

"Benim bu tebliğ ettiklerimi, beni görenler (şâhid olanlar) burda olanlar, burada olmayip görmeyenlere teblîğ etsin, duyursun.Olabilir ki burada bulunan kimse, bunları daha iyi anlayan birisine ulaştırmış olur."


ve yine buyurdu ki :


"Çocuk kimin döşeğinde doğmuşsa, ona âittir. Zina eden için ise mahrûmiyet vardır. Babasından başkasına soy (neseb) iddiâsına kalkışan soysuz, yahut efendisinden başkasına intisâba yeltenen nankör, Allah'ın gazabına, meleklerin lânetine ve bütün Müslümanların ilencine uğrasın. Cenâb-ı Hak böylesi insanların ne tövbelerini ne de adâlet ve şâhitliklerini kabûl eder."

(İbn Hîşâm, IV/253; ayrıca bk. Veda Hutbesi)

Bu sözün esası nesebini inkar etmektir. Yani bir kişi babasını inkar edip başka birisinin çocuğu olduğunu iddia edemez. Bu nedenle bu, ırkçılıkla değil nesebin kime ait olduğuyla ilgilidir.
Ve Muhammedin "ben Atam ibrahimin duasiyin" demesi ve bunun kuranda geciyor olmasi, gösteriyorki, Nesepce üstünlük vardir, yani Özsoy vardir. ve özsoy taa Hz. Ademin habiline, ve bozuksoyda kabiline dayanan iki soy, özsoy veya Bozuk soy, Habil soyu veya Kabil soyu. beyazlar veya siyahlar, geceler veya gündüzler, aydinlik veya karanlik, Bahar ve yaz veya Kiş ve sonbahar, ve baştaki ayet :

De ki: "Gördmediniz mi Eğer Allah geceyi sizin üzerinizde kıyâmet gününe kadar devamlı kılsaydı, Allah’tan başka size ışığı getirecek İlâh kimdir? Hâlâ işitmeyecek misiniz?
De ki: "Gördmediniz mi Eğer Allah, gündüzü sizin üzerinizde kıyâmete kadar devamlı kılsaydı, Allah’tan başka size, içinde sükûn bulduğunuz (dinlendiğiniz) geceyi getirecek İlâh kimdir? Hâlâ Kalp Gözünüzle görmeyecek misiniz?"

Sadakallahul Aziym Kasad Suresi 71 - 72. Ayetler

---oOo---


Teyelli dikiş yapip vaazi vaaza baglarsak, bunun için biraz geri gidip alttan alirsak, yani gecenki vaazda kabede insan öldürdüler, artik kabeyede gitcek zaman kalmdi, deccal fitnesi orayida kapladi demişdik, sesli vaazimizda.
işde yakinen bilmek hususunda aşiri gidenler, atomu parcaladilar, yani onu delip icine girdiler, halbuki onun bir zari vardi, icine almiyordu ve onun hangi madde oldugunu kimlik bilgisini tanitiyordu o atom denen kism, amma ona tecavüz ettiler, ve atom maddenin en kücük denilen yeriydi, ve orasi güvenli bölgeydi. ve kainattada kabe, kainatin cekirdegini temsil eder, ve eger atoma tecavüz edildiyse, o zaman demek olurki, hacca gidince harem bölgesine gelince, ihram giyilir, ve ot bile koparilmayip incitilmez, ve orasi emin denilen bölgedir diye geciyordu, eger emin bölgede tecavüz ve insan öldürülür oluyorsa, yani atomun cekirdegine tecvüz olduysa kainatta emin veya eman bölgesi kalkmişdir, dünyadan eman kalkmişdir, ve artik emin diye bir bölge yokdur, o yüzden
bu fitne vaktinde, evinde durmayi bize tavsiye etdi Muhmmed Mustafa Sallahu Aleyhi vesellem efendimiz.

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

إِذْ أَوَى الْفِتْيَةُ إِلَى الْكَهْفِ فَقَالُوا رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا

İz evâl fityetu ilâl kehfi fe kâlû rabbenâ âtinâ min ledunke rahmeten ve heyyi' lenâ min emrinâ raşeden.

Meali :

bu ayetin başindaki kelime, fityetü degil fitnetü dür, ve ayette buyruluyorki kehf ashabi dedilerki "Rabbimiz, fitne cikinca, Katindan bir rahmet olan ve bizi yeniden canladiracak olan Raşidin emrine ver" dediler.

Sadakallahul Aziym Kehf Suresi 10. Ayet

Ve buradaki "Fityetü" kelimesinin yalniş oldugunu ve bunun fitnetü kelimsi oldugunu gecen haftaki sesli vaazda bahsettik ve buna delil mustafa islamoglu hocadan duydugum bir hadis var, internete yazdim amma bulamadim, kaynak musfa hoca. ya arapca grametigi öyle, yahut hadisde böyle varid olmuş, isteyen kafasina takilan kimse, gitsin bu hadisi mustafa hocaya sorrsun hadis şudur :

"okurken, bilemediğiniz harf olursa, y harfi koyupda okuyun "
ve böyle olunca burdaki ftyetüdeki ye harfi ,o ye, nun harfininn yerine konulmuş ye harfidir. delilimiz budur. Allah rizasi için o Hadisi birileri google amcaya eklesin arayinca bulalim inşallah.

Ebu Ümeyye eş-Şa'bânî anlatıyor: "Ey Ebu Sa'lebe, dedim, şu ayet hakkında ne dersin?" (Mealen): "Ey iman edenler! Siz kendinize bakın. Siz doğru yolda oldukça sapıtmış olanlar size zarar vermez..." (Maide 105).

-Bana şu cevabı verdi:

"Gerçekten bunu, iyi bilen birine sordun. Zira ben aynı şeyi Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a sormuştum: Demişti ki:

"Ma'rufa sarılın, münkerden de kaçının! Ne zaman uyulan bir cimrilik, takip edilen bir heva, (dine, ahirete) tercih edilen dünyalık görür, rey sahiplerinin (selefi dinlemeden) kendi reylerini beğendiklerini müşahede edersen, o zaman kendine bak. İnsanlarla uğraşmayı bırak. Zîra (bu safhaya gelince) arkanızda sabır günleri var demektir. O günler avuçta ateş tutmak gibi (sıkıntılı)dır. O günlerde, sizin kadar amel yapabilen bir kimseye elli kişinin ecri verilecektir." [Ebu Davud, Melahim 17, (4341); Tirmizî, Tefsir, Mâide, (3060); İbnu Mace, Fiten 21, (4014).]

ve bu hadis gösteriyorki : Bizler Allahu Tealanin 99 güzel esmasini biliriz, ve en son ikisi Raşid ve Saburdur, yani bu hasdis sonda sizi sabir bekliyor demesi, ve asr suresinde sabiri tavsiye edenlerin kurtuluşda oldugundan bahsetmesi ile anliyoruzki, biz Allahin Raşid isimli kullarindan biriyiz, ve o ayette "fitneler cikinca bizi Raşidin emrine ver demek" daha zamanin Raşidin elinde oldugu zaman demek, ve biz gidince göreve sabur veya sabir girecek, ve cetin günler insanligi bekliyor, yani sondan bir önceki zaman, kiyametten hemen öncesi, ve bu fitnelerden kurtulmanin tek caresi, sondan önceki Allah ismiyle mazhar olan, ve yakin bilgisine sahip olan, Raşidin emrine girmek, ve bunun için kehf suresi 10. ayeti, herkesin okuyup onun emrine girmeyi dilemesi lazimdir.
---oOo---
insanlar grup grup FIRKA FIRKA ve herkesin bakiş acisi farkli, senin penceren nereye aciliyor, ne tarafa bakiyor, ve nefsin halleri olan, nefsi raziyede ögrenilmesi gerekenin, hayatin tek şıklı olmadigini, ve başka seceneklerinde oldugunu ögrenmek gerektigini, ve şeytan aleyhillaneye bile bunun ögretilip, onun madesi olan demirin hz davud tarafindan isitilmasi, o egilmezin bükülmezin secde etmeyecegini söyleyen şeytaninda isitilip egilip bükülerek başka seceneklerinde oldugu ögretildigini yazdik söyledik, ve sen şeytandan daha ahmak olmak istemiyorsan, hayata herkesin, senin baktigin yerden bakmaya mecbur olmadigini, ve bunun için rabbimizin dünyayi, ayi güneşi, tur ettirip döndürdgünü, ve dünyanin bir saat önce baktigi yere, bir saat sonra bakmadigini bilmek lazim geldigi, ve yine bir kararda saplanip kalmamak gerektigini, ve dünyada tek dindar (:::) miş, (:::) miymiş gibi hareket etmemek gerektigini ögrenmsi lazim bu insanlarin, ve yine bir misal ile bir kavanoz cikolata alsan : ben ona kahvaltilik diye bakarin, al gel bir, o cikolatayi icad eden adami o mucit gözüyle bakar, satan fabrikanin sahibini düşün, o dolar görerek bakar, 10 kavanoz 50€ ederse 100 kavanoz 500 eder, ben nasil bin kavanoz satip zengin olurum falan filan, veya getir bir biyokimyaciyi o baksin, o ne görür, yag protein B vitamin bilem ne vitamin diye görür ve bakar, yine onu eken ciftci, bu sene on cuval kakao hasat ettim falan filan, yine bir cocuk da, cok tatli bir mama diye bakar. yani herkesin, bir cikolataya bile bakiş acisi, bu kadar farkli iken, nasil oluyorda herkes ahmak tayyipci oluyor anlamyirum ben zaten. herkes bu kadarmi ahmak, bir dinci onlarmi var, namaz kiliyorsa kendine, zekat veriyorsa kendine, sanane onun namazindan abdestinden, ahmak müslüman,
Ne herkes öye cikolatay kahvaltilik gözüyle bakacak, ne mikro biyoloji gözüyle bakacak, nede € $ gözüyle bakcak, Bütüne bakan hepsini görür zaten.

---oOo---

Vücutta binlerce hücre var, herbiri birşeyler istiyor, ve beyin her hücrenin istegini duyup, ona uygun ve gerekli miktardaki, şeker, yag, oksijen, su, her neyse ona gönderilmesini askerine emreder, ve bunun yapilmasini saglar, sen ise bunlarin 100 tanesinin sesini istegini, her vakit ayni anda duysan çildirirsin, ve öyle bir kavara koparki, gürültü koparki, sesleri ayirt emen bile zorlaşir, iyiki onlari duymuyoruz degilmi, öyleyse, Bir beyin bunlari ayri ayri, ayirt edebiliyorsa, sen düşün bütün insanlarin hayvanlarin bitkilerin, elementlerin, diger yarattiklarinin her birinin sesini duasini istegini duyup, onlara gerekli cevabi ve istegini verip, ulaştiran Allahin kudretini ve azametini.
ve buna mesala hani okullarda rehberlik dersi, boş ders gibiyde bizim zamanimizda, ve o dersde ögretmen ögrencileri rahat birakince, her ögrenci grubu, iki sira veya tek siradaki, iki üc kisi, kendi arlarinda konuşur, anlaşir, söyleşirler, amma ögretmen hepsininin üstünde tek baş, ve o hepimizin gürltüsünü duyandir, ve bu serbestlik ile bir ugultu kopardi, sonra bu ugultu yükselince, ögretmen bagirir: " sususun" ve sonra tek ses, tek baş, ögretmenin sesi, ve sessizlik, Tek olan, Vahid olan Allah işde ahmetin sesini duyar, o baginda armut isterken, ona güneş dogdurup yagmur yagidirip armut verdiği gibi, fatma teyzenin kizida, evinde cani armut cekince, işde Allah o Ahmet amca olup, fatma teyzenin kizina armut yedirir, yine mehmetin işini ahmetle, ahmetinkini, muratla, muratinki türkanla gideriverir, ve Allah tekdir Vahiddir, hepsini duyar bilir, ve amma o yeryüzündeki halifeleri, ile birini birine veli eyler, onun işlerini üslnecek veli eyler , ve Allah dostlari velilerde, bu ümmetin irşad yükünü yüklenenlerdir, onlari olgunlaştirmak Kamil etme işini yüklenenlerdir.
ve onlar için Hz. Muhammed buyurdu :
“Ümmetimden kıyamete kadar hak üzere devam eden bir taife bulunacaktır”

(Müslim, iman 247)

Bu yüzden herkesin istidati farkli, nesebi farkli, irki farkli, ve üstünlkük yakin bilgisindedir.

Hz. Muhammed buyurdu :

"Birbirinizi kıskanmayınız, birbirinize kin tutmayınız, birbirinize çirkin sözler söylemeyiniz, birbirinize sırtlarınızı dönmeyiniz, kiminiz kiminizi arkasından çekiştirmesin. Allah'ın kulları kardeşler olunuz."

"Sizden önceki toplumların derdi size de bulaştı: Haset ve kin. Kin beslemek kökten kazıyan şeydir. Allah'a yemin ederim ki, iman etmedikçe cennete giremezsiniz. Birbirinizi sevmedikçe iman etmiş olamazsınız. Size birbirinizi seveceğiniz bir şeyi haber vereyim mi? Aranızda selamı yayın."

Allah'a imandan sonra aklın başı, insanları sevmektir.


Birbirinize buğzetmeyiniz, yekdiğerinizi kıskanmayınız, birbirinize arka çevirip alakanızı kesmeyiniz; ey Allah'ın kulları, hepiniz kardeş olunuz!


( Hadis-i Şerifler)

---OoO---
Bazi ahmak hocalar, ve ahmak bilim adamlari, bizim söylediklerimizin aksini ispat edecegiz diye ugraşiyor, ve bize karşi, fiillerimize sözlerimize karşi kötü nazar ediyorlar ve onlardan

"ma şaellahü la kuvvete illa billah" ile Allaha siginiyorum. ve bunlar bizim hocaligimizi araştirmak için başagaca afyona gidip bizi araştirir olmuşlar, bu kimdir, neyin nesidir, asli fesli, soyu alim birimidir diye,
soyumuz özsoy, yani hasan hüseyine bagli soy, amma anneme bakipda, annemden benim alim olup olmadigini anlamaya calişmak, tam ahmaklikdir ki, bizden önceki büyük örnek hz ibrahim varken, sen nasil ibrahimin babasi Azere bakipda, bunun oglu ibrahim peygamber olabilir dersin, halbuki Azer Nemrutun askeri, ibrahimi öldürmeye calişan, kendini tanri sanan nemrutun memuru olan bir adam. ona bakipda ibrahim bilinmez, ahmak insanlar, öyleyse bizide annemize bakip babamiza bakipda bilemezsiniz, üstünlük Takvada, yani yakin bilgisindedir, kim daha cok yakin biligisine sahip onunla alakali.

Rabbim, bu Ahirzmanda ümmmetin ahiri olan mehdi ve cemaatine, kardeşler olmayi nasip eylesin.



وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

Ve âhıru da'vâhum enil hamdulillâhi rabbil âlemîne,
Amiyn.
Elfatiha maassalavat.

Sübhâneke Allahümme ve bihamdik, eşhedü en lâ ilâhe illâ ent, estağfirullahe ve etûbu ileyk.

--OoO--



Kar©glan

Başağaçlı Raşit Tunca

Schrems, 19 Ekim 2015 Pazartesi

Original Kar © glan





Signing of RasitTunca
[Image: attachment.php?aid=107929]
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca
Smileys-2
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)