Thread Rating:
  • 14 Vote(s) - 3.14 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Otomobil Markalarinin Tarihi ve Logolari ve Genel BilgilerP6
#1
Oku-1 
   

Otomobil Markalarinin Tarihi ve  Logolari ve Genel BilgilerP6

Araba markaları hakkında detaylı bilgilere, araba marka tarihleri ve kuruluş hikayelerine, buradan ulaşabilirsiniz. İster ikinci el araba arayın, ister sıfır kilometre bir araba modeli satın almayı düşünüyor olun, otomobil almaya karar vermeden önce iyice araştırmanın yanında otomobil markası hakkında da biraz bilgi edinmek isteyebilirsiniz. Aşağıdaki listeden dilediğiniz otomobil markası logoları Altındao otomaobil markası hakkında detaylı bilgileri bulacaksınız.


   

Porsche

Porsche Hakkında

Porsche’nin gelişme potansiyeli 1948’de ilk Porshce marka spor otomobil ile başlamaz. Profesör Ferdinand Porsche’nin 20.yüzyılın başlarında (otomobil hala çok gençti) ilk tasarımlarını ve yapımlarını sunduğu zamana kadar geri gider.Paris Fuarı’nda Lohner-Porsche Elektrikli Otomobil. O zaman genç bir mühendis ve test şoförü olan Ferdinand Porsche tarafından geliştirilen tekerlek göbeği motorları Porsche isminin tüm dünyada ünlenmesini sağladı.

Diğer görevlerinin yanı sıra Daimler Teknik Direktörü ve Yönetim Kurulu Üyeliği yapan F. Porsche günümüzde efsanevi sayılan Mercedes SS ve SSK kompresörlü spor otomobilsını geliştirdi.

Ferdinand Porsche Stuttgart’ta Porsche Mühendislik Ofisini kurdu. Bu sayede günümüzdeki Dr.Ing.h.c. F. Porsche AG’nin temellerini attı.NSU tarafından verilen görev sonucunda Volkswagen’in öncüsü Type 32 tasarlandı.Baharda ilk VW prototipleri kullanılarak geniş çaplı test sürüşleri yapıldı. Porsche’nin Stuttgart’taki villasının arka bahçesindeki garajda başladı.

Ferdinand Porsche’nin liderliğinde Volkswagen için ilk üretim hattı Wolfsburg’da kuruldu. Seri üretime hazır Type 60’a son uygulamalar yapılmıştır. Fakat İkinci Dünya Savaşı araya girdi. Type 60 esas alınarak bir cip inşa edildi. Ancak 1946 yılına gelindiğinde Volkswagen seri üretime geçmişti.

Ferdinand Porsche Jr. yönetiminde Cisitalia adına Avusturya’nın Gmünd kasabasında bir Grand Prix yarış otomobili inşa edildi. Mühendislik ofisi 1944 yılında Stuttgart’tan taşınmıştı. Ferry Porsche yönetimi altında Volkswagen parçaları kullanılarak Gmünd bölgesinde bir spor otomobili üretildi: 356 modeli. 8 Haziran 1948 tarihinde Porsche ismini taşıyan ilk spor otomobili doğdu. Bu hafif metalden oluşan iki kişilik bir spor otomobilydi. Ferry Porsche ve kendini ispatlamış takımı tarafından geliştirilen ilk Porsche 356/1 Avusturya’nın Gmünd kasabasında tamamlanmıştır.

Cisitalia yarış otomobilinin 12 silindirli kompresör motoru, 1493 cc, 10600 rpm’de 385 bhp, en yüksek hızı 300 km/saat (186 mil/saat), ön tekerleklerin bireysel sürüş aktivasyonu sayesinde dört tekerlekli sürüş özellikleri Torino Motor Şovu’nda sergilenmiştir.
Porsche, Stuttgart yakınındaki Zuffenhausen’e geri dönüyor. Bu sayede Porsche’nin tarihinde yeni bir bölüm açılıyor. Reutter fabrikasında üretim tesisi kuruluyor. Porsche bağımsız bir otomobil fabrikası haline geliyor.Professör Ferdinand Porsche 75 yaşında ölür.Porsche 356 ilk uluslararası başarısını motor yarışlarında elde eder ve Le Mans’ta 24 Saat içerisinde 1100-cc kategorisini kazanır.
Porsche 550 Spyder için Fuhrmann motorunun sunumu: 1.5 litre dört silindirli, dört kam mili, 110 bhp.

Şirketin 25. kuruluş yılını kutlarken on bininci Porsche 356 üretim sahasından ayrılıyor. Porsche motor yarışlarında şu ana kadar 400 galibiyet kazanmış durumda.1.5 litrelik 550 Spyder’ı buraya getiren Richard von Frankenberg en büyük yarışlarda “balık havuzundaki köpek balığı” adıyla anılıyor ve daha fazla motor gücü ile rakip otomobillera karşı yarışıyor.356 modelinin çıkışından beri on yıl geçtikten sonra 25.000 otomobil daha üretilmişti. 1965 yılında üretimin sonuna kadar toplam 77.361 araç üretilmiş olacaktır.
Kapalı kapılar ardında altı silindirli motora sahip yeni bir Porsche üzerinde çalışmalar başlıyor. Gövde Ferry Porsche’nin oğlu Ferdinand Alexander Porsche tarafından tasarlanıyor.Frankfurt Uluslararası Otomobil Şovu’nda Porsche 911 modelini tanıtıyor. Temeli oluşturan arkadan hava soğutmalı motor kavramı unutulmamıştır.1964 yıllında Porsche 911’in üretimi başlar.

Frankfurt Motor Şovu’nda 914-4 ve 914-6’nın orta-motorlu spor otomobillerının sunumu. Porsche ikinci kez otomobiller konusunda Dünya Şampiyonluğunu kazanır. İkinci yıl üst üste 911, Monte Carlo Rallisini kazanır.Cenevre’de ilk kez halka gösterilen Porsche 917 (4.5 litre 12-silindirli boxer motor) neredeyse dünya üzerindeki tüm yarışları kazanır. Buna Makes Dünya Şampiyonası ve Endurance Dünya Şampiyonası dahildir.Porsche Porsche 924’ü, ön tarafında motoru olan ilk Transaxle spor otomobilinı sunar. Vites mekanizması ve sürücü tekerlekleri geridedir.

“Büyük Porsche” 928’in üretimi Stuttgart’ta başlar: V8 hafif alaşımlı motor, Transaxle konfigürasyonu, Weissach dingil. Bu güne kadar dünya üzerinde Yılın Spor Otomobilsı unvanını kazanan tek spor otomobili.Yeni teknolojide lider Porsche 959’un tanıtımı. Sınırlı sayıda üretim yapılır. 1986 yılında Paris-Dakar Rallisini kazanan ilk spor otomobilidir.Yeni 911 Turbo, içerdiği yarı turbo motoru ile dünya üzerinde diagnosis II, sürtünmeye karşı kaynak ve boşluklu tekerlek ve pazarda üretilen tüm otomobillerdeki en düşük emisyona sahip ilk üretilmiş araçtır.

Tüm yeni Porsche Boxster orta-motorlu iki kişilik spor otomobillerde, üretim geliştirmeden yalnız 3,5 yıl sonra (otomobilin teknik özelliklerinin tamamlanmasından itibaren) başlar. Weissach 25. yılını kutlar.Su soğutmalı ve altı silindirli boxer motorlu yeni Porsche 911’in sunumu.

   

Proton

Proton Hakkında

Büyük üreticiler sınıfında dünyanın en genç otomotiv üreticisi olan Proton’un temelleri 1982 yılında hükümet başkanı olan Dr. Mahathir Muhammed tarafından atılır. 1983 yılında başlayan proje Japon teknolojisi destekli montaj sanayi yaklaşımı ile Malezya devletinin planlı kalkınma döneminde lokomotif olarak kabul edilen yerini almaya başlar. 23 Mayıs 1983 Teknik işbirliği, lisans ve komponent üretimi konularında Mitsubishi Motors ile anlaşma imzalanması 1 Ağustos 1983 Shah Alam tesislerinin yıllık 80,000 kapasite ile faaliyete geçmesi Shah Alam tesisleri bugün yıllık 240,000 adet kapasiteye sahiptir.

Proton markasının kilometre taşları

1 Temmuz 1985 Proton markalı ilk otomobil “Saga” modelinin üretime başlaması

1986 Üretime başladıktan sadece 1 yıl sonra Bangladeş’e yapılan ilk ihracat

26 Eylül 1987 Proton’un 50,000 ‘ inci otomobilinin üretim hattından çıkışı

16 Mart 1990 İngiltere pazarına giriş

16 Mayıs 1990 200,000 ‘ inci Proton otomobilin üretim hattından çıkışı

1 Ocak 1991 İngiliz What Car Dergisi Proton Saga modelini “Best Buy” – Satın alınabilecek en iyi model olarak sunar.

9 Temmuz 1991 300,000 ‘ inci Proton otomobilin üretim hattından çıkışı

1992 Proton hisse senetlerinin KL borsasında işlem görmeye başlaması.

14 Nisan 1992 Proton montaj hattında ilk kez robotların kullanılmaya başlanması

21 Ekim 1992 Birmingham otomobil fuarında 3. kez üst üste altın madalya ile ödüllendirilmesi

23 Mart 1996 dünyanın en ileri mühendislik altyapısına sahip tesislerden birisi olan Tangjum Malim fabrikasının temelinin atılması

5 Nisan 1996 Citroen ile yapılan teknik işbirliği sonucu Tiara modelinin üretime başlaması

30 Ekim 1996 üreticiler sınıfında 7 kez Formula 1 dünya şampiyonluğu, pilotlar sınıfında 6 kez dünya şampiyonluğu ve toplam 79 Formula 1 grand prix yarış birinciliğine sahip, dünyaca ünlü İngiliz mühendislik ve otomobil firması Lotus’un satın alınması
Proton firmasının %52’si Malezya devleti ve %48’i yerel ve uluslararası yatırımcılara aittir.

Bugün itibariyle dünya Ticaret Örgütüne kayıtlı 146 ülkeden sadece 11 tanesi resim üzerindeki taslaktan dünya çapında kabul gören normlarda otomobil üretebilmektedir. 2002 yılı başında Malezya 11. olarak bu listede yer almıştır. Bu listede yer alan ülkelerin başlıcaları alfabetik sırayla: ABD, Almanya, Fransa, G.Kore, İngiltere, İsveç, İtalya, Japonya’dır.

Proton, 1900’ü ar-ge çalışmalarında yer almak üzere toplam 9500 kişilik bir işgücü ile üretim yapmaktadır.

Proton için yapılmış toplam yurt içi yatırımı 2 milyar ABD dolarının üzerindedir.
Kurulduğu günden bu yana 50’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirmiştir. Şu anda başta İngiltere ve Avustralya olmak üzere 20’den fazlaya ülkeye ihracat yapmaktadır.

Malezya’da 2 merkezde olmak üzere Çin, Vietnam ve İran’da üretim yapmaktadır. Hali hazırda yıllık kapasitesi 250,000 adet olan Tangjum Malim fabrikasının altyapısı ve genişleme planları doğrultusunda önümüzdeki 5 yıl içinde 1 milyon adet/yıl otomobile ulaşılması planlanmaktadır.


   

Renault

Renault Hakkında

1894 yılında Lyon’da Marius Berliet tek silindirli bir motor tasarladı ve bunu hayata geçirdi, daha sonra petrolle çalışan ilk arabasını yaptı. 1906 yılında ilk kamyonunu yaptı.

1898 yılında Paris yakınlarındaki Billancourt’da Louis Renault 4 vitesli bir şanzıman yaptı, daha sonra ise çeyrek beygir güç üreten ilk otomobilini üretti. 1900 yılından itibaren kendi kendine ilerleyen ilk ticari aracı, 1906 yılında ise Paris şehri için günümüzdeki otobüsün atasını üretti.

1914-1918 : ilk seri üretimler

Berliet’de Verdun cephesine gönderilmek üzere günde 40 CBA kamyonu üretildi. Renault ise Marne’daki zafere 600 araç ile katkıda bulunarak Renault’nun tarihteki yerini almasını sağladı. 1917 yılında Renault tarihteki ilk modern tankı yaptı. İlk 4×4 kamyon Latil tarafından üretildi. Bu 1898 yılında geliştirilen önden çekişin doğal bir devamıydı.

1919-1928 : Büyümek için yayılmak

Louis Renault ve Marius Berliet endüstriyel dehalarını kendi otomobil gruplarını oluşturmak için bir araya getirdiler. Berliet Fransa hükümeti tarafından sipariş edilen Renault FT 17 tankının üretim sürecine de katkıda bulundu.

1923 yılında Renault karayolunda giden çekiciyi yapan ilk marka oldu. Aynı yıl içerisinde yanan odundan elde edilen gazı motor yakıtı olarak kullanan araçlar ve tüm tekerlekleri servo frenlerle donatılmış olan ilk çekici üretildi. 1928 yılında ilk dizel motor kamyonlarda kullanılmaya başlandı.

1952-1978 : Grup oluşumuna doğru atılan adımlar

1952 ve 1974 yılları arasında Laffly, Rochet Schneider, Camiva ve Citroën Ağır Vasıta Bölümü Berliet’ye katıldı, 1957 yılında Dünya’nın en büyük kamyonu olan Berliet T100 üretildi !1955 yılında Renault ve Somua kamyon departmanı olan Latil’in birleşmesinden Saviem doğdu, çok kısa süre sonra 1965 yılında Richard Continental ve 1975 yılında Sinpar Saviem bünyesine katıldı.

1978 yılında ise Berliet ve Saviem tek Fransız ağır vasıta üreticisi olan “Renault Véhicules Industriels”, yani Renault’nun kamyon bölümünü oluşturmak için birleştiler.1983 yılından bu yana hedef dünya çapında liderlik Renault Véhicules Industriels uluslararası bir grup meydana getirmek amacıyla 1983 yılında Dodge Europe’u daha sonra 1990 yılında ise efsanevi Amerikan markası olan Mack’i bünyesine kattı.1992 yılında ise çok önemli bir adım atıldı : Renault Véhicules Industriels, Renault V.I. halini aldı 2001 yılında Renault V.I. Volvo grubun bir parçası haline geldi.2002 yılında uluslararası “Renault Trucks” adını aldı.


   

Rolls Royce

Rolls Royce Hakkında

Rolls Royce, sektöründe öncü firmalardan birisi olarak şimdiye pek çok kadar hava, deniz ve kara araçlarının üretimini gerçekleştirmiştir. Geçmişi çok eskiye dayanmakla birlikte, faaliyetlerine 1906 yılında başlamıştır. Bir İngiliz şirketi olan Rolls Royce, günümüze kadar pek çok mühendisin harika tasarım örneklerini geliştirmiş ve üretimini sağlamıştır.

Dünya’da sivil havacılık ve çeşitli hava teknolojilerinin ilk üreticisi olan firma, aynı zamanda dünyada kullanılan pek çok jet ve benzeri hava savunma araçlarının proje geliştiricisi, üreticisi ve imalatçısı olma özelliğindedir.
Rolls Royce Otomotiv Sektöründe

Firma 1998 yılında BMW kontrolünde, Rolls Royce plc markasıyla otomotiv sektörüne giriş yapmış, günümüze kadar pek çok farklı tasarımın üretimini gerçekleştirmiştir.

Otomotiv sektöründe öne çıkardığı modelleri; Phantom, Ghost, Wraith, Dawn olarak sıralanmaktadır. Her bir model, günümüzde beklentilerin çok daha fazlasını karşılamaktadır. Rolls Royce, yılların tecrübesine dayanarak otomotiv sektöründe de adından söz ettiren, güçlü modeller geliştirmiştir.
Öne Çıkan Rolls-Royce Modelleri

Royce araçları arasında Rolls Royce Ghost ilk sıralarda yer alır. Bu araç, aynı zamanda diğer araçların geliştirilmesinde bir başlangıç tasarımı olarak bilinir. Rolls Royce Ghost, diğer araçların gelişiminde her ne kadar başlangıç tasarımı olma özelliğini taşısa da Rolls-Royce esas ününü, en lüks aracı ve bir tasarım harikası olan Phantom ile kazanmıştır.

Firmanın en çok ön plana çıkan bir diğer modeli ise Phantom Sedan’dır. Bu çoğu zaman bir zenginlik göstergesi olarak öne çıkar. Fakat bu aslında bir tasarım harikasıdır çünkü günümüzde bile bu kadar etkileyici araçları görmek zordur. Sedan modelinin asıl piyasada adının duyulduğu yıl ise 2003’tür. Bu model aynı zamanda markanın otomotiv sektöründeki canlılığını yeniden gündeme getirmiştir.
Günümüzde Rolls-Royce

Firmanın araç modelleri; Avrupa’da, özellikle Almanya’da, otomotiv sektörünün en çok konuşulan ve dikkat çeken markaları arasında yer almasına yardımcı olmuştur. Farklı zevklere uygun bir tasarım anlayışı ile beğenilere sunulan modeller, geçmişten günümüze kadar ulaşmıştır. Rolls-Royce’un yenilikçi anlayışı, günümüz teknolojisi ile birleştiğinde farklı tasarım ve modellerle karşımıza çıkacağından, yeni modellerinin piyasaya sürülmesi otomobilseverlerin beklentileri arasındadır.


   

Rover

Rover Hakkında

Bisikletin imparatorluğunu sürdürdüğü yıllarda doğan İngiliz Starley & Sutton Co. şirketi, ürettiği ilk güvenli bisikletle adını tarihe yazdırdı. 1885 yılındaki bu başarısının ardından, 1889 yılında şirket adını  önce J.K. Starley & Co. Ltd. olarak değiştirdi. Ardından 1890’lerin sonunda adını Rover Cycle Company Ltd.’ye çevirdi. Polonyaca bisiklet manasına gelen “Rower” kelimesi tarihe attıkları başarının simgesi olarak seçildi.
Treni geçen ilk araba bir Rover’dı

Rover, macerasına ürettiği ilk arabası olan Rover 8 ile devam etti. 1904 yılında üretilen Rover 8, 200 pound’a satılan iki koltuklu bir modeldi. Çok sayıda modifikasyona uğrayan bu model şirket için büyük bir başarı kaynağıydı. Treni geçen ilk araba olarak tarihe adını yazdıran Rover Light Six ise 1927 yılında üretildi. Bu model  saatte 60 mil hıza ulaşabiliyordu. İkinci Dünya Savaşı’ndaki jiplerden esinlenilerek yapılan  Land Rover serisi, savaş sonrası ihtiyaç duyulan açığı kapatmak hedefiyle üretildi. Bu modellerde çatı opsiyoneldi. Rover’ın bu modeli 1970’lere kadar en çok satan model unvanını aldı.
Range Rover üretimi

Yıllar sonra üretilen Rover 2000, saatte 70 mil hıza ulaşabildiği için İngiltere için fazla hızlı bulundu ve Amerika için üretildi. Rover üretim macerasına 1970 yılında üretilen Range Rover ile devam etti. Bu model vinil koltukları ve plastik içiyle hortumla yıkanabilir olması hedeflenerek üretildi ve ilgi çekti. Ardından Ford Escort ve Cortina ile yarışması hedeflenen Morris Marina modeliyse üretilen en kötü arabalardan biri unvanını almasına rağmen, İngiltere’de oldukça popüler bir model oldu. 70’li yılların sonlarında Mercedes ve BMW kategorisinde yarışmak için üretilen VandenPlas, deri döşemesi, ahşap ön panosu, elektrikli aynaları ve sunroof’u ile tam bir başarı olarak kayıtlara geçti.
Rover ve BMW

80’lerin sonunda özelleştirilen ve Rover Group adını alan şirket,sonraki yıllarda da el değiştirmeye devam etti. Bu dönemde ürettikleri ilk model Mark II 200 serisiydi. 90’lı yılların ortasında şirketin yeni sahibi BMW markası oldu. BWM, 1999 yılında bir yönetici aracı olarak Rover 75 modelini üretti. Bu model hükümetlerin bakanları arasında popüler hale geldi. Ancak Rover’ın el değiştirme hikayesi bitmemişti: 2000 yılında BMW, şirketi ikiye ayırmaya karar verdi ve Land Rover’ı Ford’a satarken, MINI’yi muhafaza etti. Rover’ın el değiştirme sürecinde son olarak 2007 yılında Çin’li Nanjing Otomobil şirketi, Rover markasını İngilizler’den satın aldı. Bu sürecin ardından MG7 modeli hem Çin’de hem de İngiltere’de üretilmeye başladı. 2010 yılında satışlardaki düşme sebebiyle MG Rover’ın üretimine son verildi.

Günümüzde Rover’dan ayrılan şirketlerden olan Land Rover, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Evoque, Discovery, Yeni Discovery Sport modelleriyle, Rover lüks ve konforlu araçlar meraklılarının ilgi odağıdır.


   

Saab

Saab Hakkında

Saab, 1947 yılında İsveç’in Trollhättan şehrinde Svenska Aeroplan AktieBolaget tarafından kurulmuştur. Uzun bir serüvene sahip Saab markasının üretimi, ll. Dünya Savaşı sonrası aralarında uçak mühendislerinin bulunduğu 15 kişilik bir ekip ile başlamıştır.

Uçak mühendislerinden oluşan ekibin üretimde olmasının önemli katkılara sahip olduğu Saab markasının, kanat profiline sahip gövde yapısı hem kendisini diğer markalardan ayıran özelliği olmuş hem de aerodinamik yapısını sağlam bir sistem üzerine oturtmasına yardımcı olmuştur. İlk otomobil tasarımı olan 92001 adlı modelle yola çıkan Saab, gün geçtikçe kendini geliştirmiş ve İsveç çeliğinin de katkılarıyla dünyanın hatırı sayılır şekilde sağlamlığa sahip ve güven veren otomobil markaları arasına girmeyi başarmıştır.
Saab ve Scania işbirliği

Saab’ın ağır dizel motor üretiminde ticari araç markası olarak Scania ile de uzun süre çalışmaları olmuştur fakat bu iki marka 1995 yılında yolları ayırmışlardır. Saab markasının serüveni sürekli farklı şirketler çatısı altında devam etmiştir. Bunun ilk örneği olarak 2000 yılında tamamıyla General Motors tarafından satın alınmasıdır. Fakat bu şirketin iflası sonrası marka 2010 yılı içerisinde Hollanda’nın önde gelen şirketi Spyker’a devredilmiştir. Saab markası son olarak ise 2011 yılında NEVS isimli şirket tarafından satın alınmasına rağmen 2014 yılında girmiş olduğu ekonomik buran sebebiyle herhangi bir şirketin Saab ismini otomobil markası olarak kullanması yasaklanmıştır.

Girişimci bir ruha sahip ve özellikleriyle sürekli fark yaratmaya çalışan bu köklü marka şuan için yok olmanın eşiğine gelmiştir. Fakat sevenlerini mutlu eden durum ise Saab ile Türkiye arasında yapılması beklenen anlaşmanın büyük önem taşımasıdır. Her ne kadar NEVS şirketi olayı yalanlasa da, Zorlu Holding’in motorunu üretmeye hazırlandığı markanın Türkiye’de seri üretime geçmesi beklenmektedir.
Saab’ın Fark Yaratan Modelleri

92001 Ursaab ilk Saab modelidir. Savaş sonrası uçak üretimi haricinde başka pazarlarda da yer almak isteyen marka, Saab 91 isimli uçak üretimi sonrası 1945 yılında 92001 modelinin üretimine başlamıştır. Sonett l modeli, 1956 yılında üretilmiş ve Stockholm Otomobil Fuarı’nda sergilenmiştir. Dünya çapında sadece 6 tane üretilen model, yarış otomobili sınıfında yer almıştır. Çok üstün bir teknik ile üretilen otomobil, 1996 yılında 159,4 km/s ile 750 cc‘ye varan kategoride hız rekoru kırmıştır. Saab EV-1 modeli 1985 yılında üretilen model, 16V Saab 900 Turbo modelini esas alan deneysel bir konsept olmuştur. Aracın tavanında güneş enerjisi hücreleri mevcut olduğu için havanın sıcaklığını önemsiz hale getirerek kabini serinletmek amacı esas alınmıştır. Diğer önemli nokta ise, ön ve arka tamponlarındaki esnek plastikler sayesinde belli oranlardaki darbelerin düzelerek eski halini almasına imkan sağlanmıştır. Saab Aero X 2006 yılının üretimi olmasına rağmen tasarımı, müşterilerine uzay konseptini anımsatmıştır. Saab’ın uçak modellerinden aldığı ilhamı bu modelde hissetmek mümkündür. Tamamıyla etanol ile çalışan model 400 bg gücünde bir motora sahip olmasıyla ün kazanmıştır.


   

Saleen

Saleen Automotive, commonly known as Saleen, is an American manufacturer of specialty high-performance sports cars and high-performance automotive parts. Saleen is headquartered in Corona, California, USA. On June 26, 2013 Saleen Automotive, Inc became public through a reverse merger. It is listed on the OTC Bulletin Board and is controlled and majority owned by Saleen brand founder Steve Saleen.[1]

Saleen's flagship car was the Saleen S7, introduced in 2000. The S7 was wholly built by Saleen and features a mid-engine design in a high-performance supercar package. It is also currently the only Saleen production car not based on an existing design or chassis.

Saleen currently manufactures the S302 (Mustang-based), S620 (Camaro-based), the S570 (Challenger-based), and the GTX (Tesla Model S-based), and most recently have announced that they are in development of a new Saleen supercar, a limited run successor to the S7 supercar, the S7 LM

   

Saturn

The Saturn Corporation, also known as Saturn LLC, was an American automobile manufacturer, a registered trademark established on January 7, 1985, as a subsidiary of General Motors.[1] The company marketed itself as a "different kind of car company" and operated somewhat independently from its parent company for a time with its own assembly plant in Spring Hill, Tennessee; unique models; and a separate retailer network,[2] and was GM's attempt to compete with Japanese automakers.

Following the withdrawal of a bid by Penske Automotive to acquire Saturn in September 2009, General Motors discontinued the Saturn brand and ended its outstanding franchises on October 31, 2010.[3][4] All new production was halted on October 7, 2009.[

   

Seat

Seat Hakkında

SEAT, Volkswagen Grubu’nun ilgi çekici, sportif, genç, yenilikçi otomobiller üreten bir markadır. SEAT, Seat Alhambra,  Seat Ibiza, Seat Cordoba, Seat Leon ve Seat Toledo model otomobiller üretmekte ve satışa sunmaktadır. Günümüzde 68 ülkede bayilikleri bulunan bir marka olmasının yanı sıra yaklaşık 3600 noktada satış hizmeti sunmaktadır.

SEAT markası, 26 Ekim 1948 yılında İspanyol hükümetinin ve bankasının İtalyan otomobil üreticisi Fiat markası ile ittifak anlaşması gerçekleştirmesiyle oluşmuştur. İspanya’da Fiat’ın tanınmışlık oranı daha fazla olduğu için ihaleyi Fiat almıştır. İki ülkenin yol koşullarının aynı olması ve müşterilerinin düşük gelirli oluşu da Fiat’ın tercih edilmesine ortam hazırlamıştır.

SEAT, 9 Mayıs 1950 tarihinde İspanya’da Industria tarafından kurulmuştur. Adını Sociedad Española de Automóviles de Turismo’nun baş harflerinden almıştır. Firmanın ilk başkanı, endüstri ve havacılık mühendisi, aynı zamanda pilot ve fotoğrafçı José Ortiz-Echagüe Puertas’tır. SEAT tarafından 1953 yılında üretilen ilk otomobil “B-87.223″ plakalı SEAT 1400 modeli olmuştur. İlk model lüks bir otomobil olarak düşünüldüğü için orta seviyedeki İspanyol müşteriler tarafından makul fiyatlı görülmemiştir. 1957’de piyasaya sunulan SEAT 600 modeli ile İspanya’da araç kullanımı yaygınlaşmıştır. Bu model pek çok İspanyol ailesinin ilk otomobili olma özelliği taşımaktadır.
İspanya’nın en büyük otomobil üreticisi

1967’lerde SEAT; Renault, Citroen, Authi gibi rakiplerinden üstün konuma gelmiş ve İspanya’nın en büyük otomobil üreticisi olduğunu göstermiştir. Aynı zamanda, SEAT otomobillerinin yurt dışına ihraç edilmesindeki kısıtların kaldırılması için girişimler yapılmıştır. SEAT için büyük etki yaratan yıl 1982’dir. Bu yılı önemli kılan olay, 30 yıllık Fiat ile yürütülen ittifakın sona ermesi olmuştur. İş birliğinin sona ermesi SEAT’ın logo değişikliği ile sonuçlanmıştır. Yeni logosuyla üretilen ilk otomobil SEAT Ronda modelidir. Aynı yıl Fiat’ın geri çekilmesiyle SEAT’le Alman markası Volkswagen ilgilenmeye başlamıştır. SEAT ve Volkswagen arasında ittifak anlaşmasının imzalanması 1983 yılında gerçekleşmiştir.

1984 yılında SEAT Ibiza modelinin yenisini üretmiş ve piyasaya sunmuştur. Bu model, Malaga’nın da temelini oluşturma özelliğini taşımaktadır. Volkswagen’in SEAT’ın neredeyse tüm mülkiyetini ele geçirmesi ve Alman olmayan bir grubu bünyesine katması 1990’ları bulmuştur. 1999 yılı SEAT Toledo modelinin piyasaya sunulmasıyla ve hemen ardından rasyonellik, duygusallık temalı yeni logolarının üretimiyle sonuçlanmıştır.

Markanın sportif ve genç kimliğini yansıtan logosu 2000 yılında üretilmiştir. Markanın yeni sloganı da “SEAT Auto Emocion” olmuştur. Aynı yılda, Avrupa’nın en genç markası olarak 50. yılını kutlamıştır. SEAT’ı diğer İspanyol otomobil üreticilerinden ayıran en önemli özelliği tasarım, geliştirme ve üretim aşamalarının bir merkezden yürütülüyor olmasıdır. Şirket, araştırma ve geliştirme çalışmalarına büyük önem vermekte ve kaliteli, yenilikçi otomobiller üretmeyi amaçlamaktadır.

   

Shelby

Carroll Shelby International (OTC Pink No Information: CSBI) was formed in 2003 from custom performance vehicle manufacturer Shelby American, when founder and owner Carroll Shelby took the company public, and additionally forming Shelby Automobiles as a subsidiary from which to continue manufacturing vehicles and parts.[1] In 2009, "Shelby Automobiles" was officially renamed to "Shelby American", bringing back the original company name to celebrate the 45th anniversary of the 427 Cobra and GT350.[2] Carroll Shelby Licensing is the second wholly owned subsidiary that forms Carroll Shelby International,[3] which is based in Nevada. Shelby American manufactures component automobiles, including replicas of the small-block and large-block AC Cobras, the Shelby GT350 and the GT500 Super Snake. Since 2005, Shelby American has released new models each year.

Carroll Shelby International was previously working with Texas-based Unique Performance to create new Mustang-based Shelby cars such as the GT350SR and "Eleanor". On November 1, 2007, Unique Performance was raided by the Farmers Branch Police Department due to VIN irregularities and subsequently declared bankruptcy, which effectively ended the Shelby continuation "Eleanor" production and the relationship

Shelby American was founded by Carroll Shelby in 1962 to build and market high performance parts and modified cars for individuals. The company was based at Santa Fe Springs, California (1962), Venice, California (1962–1967).

Production was moved to the A. O. Smith Company located in Ionia, Michigan (1968-1985), Whittier, California (1986–1998) and Las Vegas, Nevada (since 1998).[5] Some of the automobiles produced by Shelby American were the Ford Mustang-based Shelby GT350, Shelby GT500 and Shelby GLHS. Shelby American also installed the engines of US-market examples of the AC Cobra which was an AC Ace with a Ford V8.

The company was also highly involved with racing, with Shelby cars winning many races and the first title for an American constructor at the World Sportscar Championship in 1965.[2] From 1965 to 1967, Shelby American also provided support to Ford for their successful campaign to win the 1966 24 Hours of Le Mans as historically the first American constructor ever with the mid-engined Ford GT40's. With Shelby Daytona, Shelby became one of only three American constructors (along with Ford and Chevrolet) to win a title on the international scene at the FIA World Championships.

Shelby American moved in 1998 to Nevada becoming the first automobile manufacturer in Nevada and began production.

In 1999 the company was sold to Venture Corporation, for production of the Series I model. Cobra production was not part of the transfer of ownership.

In 2003, a new holding company was formed called "Carroll Shelby International, Inc.", and it was taken public. Shelby Automobiles was also created as a subsidiary and manufacturing arm of the new company.[1]

In 2004, Shelby Automobiles purchased Shelby American Inc. and the assets to the Series I model.

On December 15, 2009, Carroll Shelby International announced in a press release that Shelby Automobiles was being renamed to "Shelby American" in celebration of the 45th anniversary of 427 Cobra and GT350

   

Skoda

Bulunduğu şehrin yüzölçümünün üçte birinden fazlasını kaplayan Skoda, üretimini gerçekleştirdiği Mladá Boleslav şehrinin gelişiminde çok büyük rol oynamış bir otomobil üreticisidir.

1895 yılında Laurin & Klement aile şirketinde çalışan 2 kişinin bisiklet tutkuları sayesinde kuruldu. Teknisyen Václav Lourin ve kitap satıcısı Václav Klement tasarladıkları bisikletleri üretmeye başladılar. 19. Yüzyılın vatansever atmosferinde, ürettikleri bisikletlere “ Slavia” markasını koydular.  1899 yılında,  motosiklet de üretmeye başladılar ve bu konuda da başarılı oldular. Hatta motosikletlerden yarış şampiyonluğu kazananlar bile oldu.

1905 yılından itibaren motosiklet üretimini, yavaş yavaş otomobil üretimine çevirmek istediler. Hatta Laurin & Klement olarak ürettikleri ilk otomobil başarılı oldu ve daha sonra bir Çek Cumhuriyeti klasik otomobili haline geldi. 1907 yılında anonim şirkete geçiş yapıldı. Sürekli büyüyen şirket 1. Dünya Savaşı başlarken, silahlı kuvvetler için üretim yapmaya başladı.

Ülkenin ekonomik gelişimine paralel olarak 1920’lerde firmayı güçlendirip modernleştirmek için güçlü bir endüstriyel ortak bulma gereği doğdu. 1925 yılında Pilsen Skoda Co. ile birleşme tamamlanarak Lavrin ve Klement markası sonlandırılmış oldu. 2.Dünya Savaşı patlak verdiğinde, 1939 ile 1945 yılları arasında Almanya’nın işgali nedeniyle şirket, önemli bir duraklamaya girdi. Savaş sonrası devletleşme politikası uyarınca firma,1946’da AZNP adıyla milli bir kuruma, politik ve ekonomik nedenlerle de bir tekele dönüştü.

Geleneksel otomobil üretim yöntemlerinin geçmişteki başarısı Skoda’nın 20 yıl kadar daha ekonomisine katkıda bulundu. Fakat batıda yeni üretim teknolojilerinin çıkmasıyla birlikte gerileyen üretim, 1987 yılında Skoda Favorit modelinin çıkarılmasıyla yeniden canlandı. 1990 yılında hükümet Volkswagen Grubuyla işbirliği kararı aldı. 16 Nisan 1991 tarihinde, Skoda-Volkswagen ortak girişimi ile Volkswagen, Audi ve Seat’tan sonra, gruba katılan 4. Marka olmuş oldu.

   

Smart

Smart Hakkında

Smart; yüksek hareket kabiliyeti, küçük dönüş çapı ve kolay park edilebilme özelliği ile üretilen her modelinde şehir içi kullanım için avantaj sağlayan bir otomobil üreticisidir. Daimler AG tarafından üretimi ve satışı devam etmekte olan Smart, 15 Nisan 1994 yılında Mercedes Benz ve Swatch tarafından kurulmuştur. Smart ismi kurucuları olan Swatch ve Mercedes markalarının baş harfleri ile Art (Sanat) kelimesinin birleşiminden türetilmiştir. Üretimindeki asıl amacın arkasında kolay park edilebilirlik olan “microcar” Smart’ın ana montaj fabrikası Hambach, Fransa (Smartville) ve Novo Mesto, Slovenya olmuştur.
Smart ForTwo ve Smart ForFour

1991 yılında Volkswagen ile bir ortaklık girişiminde bulunmak isteyen firmanın bu ortaklık girişimi 1993 yılında son bulmuştur. Bu tarihten 1994 yılına kadar birçok farklı otomobil firması ile “swatchmobile” projesi görüşülmüş olmasına rağmen ilk üretimini Daimler Benz ile Ekim 1998 yılında başlayıp 2000 yılında sonlandırdığı özgün modeli ile gerçekleştirmiştir. Bu model şu an 3. neslini yaşamakta olan iki koltuklu Smart FourTwo modelidir. 1996 yılına gelindiğinde Daimler Benz, şirketteki payını %81’e çıkartmıştır. 1997 yılında fortwo modeli Frankfurt Otomobil Fuarı‘nda boy göstermiştir. 27 Ekim 1997 yılında montaj fabrikası açılıp Mart 1998’te ilk üretim planlaması yapılmasına karşın “geyik testi” sebebiyle ilk üretim Smart City modeli ile Ekim 1998’te gerçekleşmiştir. Bu yıldan itibaren Avrupa ülkelerinde de satışa başlanmasına karşın firmanın ilk yıllarından beri hayalini kurduğu hibrit motor yerine geleneksel benzinli motor ile üretim gerçekleşmiştir. Daimler Benz firması bir süre sonra kalan hissesini de almıştır.

2002 yılında Smart Crossblade ve 2003 yılında da dört kapılı Smart Roadster üretimi gerçekleşmiş olmasına karşın, Chrysler firması ile birleşip Daimler Chrsyler olan firma istediği kârı elde edememiştir. 2005 yılında ForFour modeli ile ilgili planlar iptal edilmiş, Smart SUV modeli ForMore satışına da başlanmamıştır. 2005 yılı ayrıca Roadster modelinin üretimine devam etmeme kararının alındığı tarih olma özelliğini de taşımaktadır. 2006 yılında da azalan satışlar sebebiyle Daimler Chrysler firması Smart ForFour ve Smart ForTwo yeni kasa üretimini iptal ettiğini açıklamıştır.

Smart 2006 yılında elektrikli Fortwo modelini geliştirmiş, takip eden yıllarda da elektrikli araçlar ve özellikle de menzilleri bakımından çalışmalar yürütmüştür. Firma Türkiye’de şu an sadece Fortwo ve Forfour modelinin satışını gerçekleştirmektedir.

   

Spyker


Spyker Cars (/ˈspaɪkər/, Dutch pronunciation: [ˈspɛi̯kər]) is a Dutch sports car marque. The modern Spyker Cars holds the legal rights to the brand name.[2] The company's motto is "Nulla tenaci invia est via", which is Latin for "For the tenacious, no road is impassable".[2] The marque's logo displays the rotary engine of an airplane, a reference to the historic Spyker company which manufactured not only automobiles but also aircraft.[7] In an attempt to save Spyker from bankruptcy, Swedish Automobile in September 2011, announced the immediate sale of Spyker to American private equity and hedge fund North Street Capital for €32 million (US$41 million).[8] On December 18, 2014, Spyker confirmed that it deliberately had gone bankrupt, hoping to restructure its finances and getting back on its feet.[9] However, the bankruptcy declaration was reverted early 2015 and the company announced to continue with the production of sports cars

History
The earlier Spyker Silvestris V8

The reborn company was founded by Victor Muller and Maarten de Bruijn in 1999, and since 2000, Spyker has been building exclusive sports cars like the C8 Spyder and the C8 Laviolette (with its elegant glass roof).[11] Spyker's history of producing aero engines is reflected in details in these new cars as well as in the logo.[11] Before building the C8, de Bruijn had been building small numbers of the Spyker Silvestris, which in many ways foreshadows Spyker's later cars.

The C8 Laviolette and C8 Spyder have a 4172 cc Audi V8 engine delivering 400 bhp (298 kW; 406 PS), acceleration 0–60 mph in 4.5 seconds and a top speed of 300 km/h (190 mph).[12][13] On July 14, 2005, it was announced that the C8 was approved for sale on the United States market.[14][15]
A Spyker C8 at Salon Prive, London, England.

Between 2002 and 2006, Spyker built the C8 Double 12 S, which was available from the factory with 5 different levels of performance called Stage I (400 h.p.) through Stage V (620 h.p.), depending on the customer's need for performance.[16]

Between 2003 and 2007, Spyker built the C8 Spyder T, with the Twin turbo system being developed in conjunction with Cosworth in England.[17] These engines were capable of 525 h.p. and 0–60 mph acceleration times of 4.0 seconds.[18][19]

In 2005, the head designer and founder, Maarten de Bruijn, left the company, and founded Silvestris Aquamotive which builds aluminum space frame speed boats.[20][21]

In 2006, Spyker built the C12 La Turbie with an V12 engine capable of 500 horsepower and acceleration from 0–60 mph in less than 4 seconds.[22][23]

In September 2006, Spyker bought out the Midland F1 team.[24] The team competed in the final 3 races of the 2006 season as Spyker MF1. In the 2007, the team competed as Spyker F1 using engines supplied by Ferrari. Driver Adrian Sutil was paired with Christijan Albers until the European Grand Prix where the latter was replaced by reserve driver Markus Winkelhock; the team then signed Sakon Yamamoto to fill in the slot for the rest of the year. The team itself had minimal success, suffering from multiple retirements (including double retirements in Malaysia, Canada and Brazil) before Sutil scored the team's first and only point in Japan. At the end of the season, the team was sold to a consortium named "Orange India" led by Vijay Mallya and was subsequently renamed as Force India.[25]

On May 27, 2004, Spyker Cars listed on the Euronext Amsterdam Stock Exchange at €15.50, falling to a low of €8.28 in April 2005.[26] The stock rebounded sharply in early 2006 to over €22 per share.[27][28] Early in 2007 the stock showed a sharp decline to levels beneath €13 because of financing issues.[26] As a result, several stock issues were announced to big investors. Notably, all shares have been sold at higher prices than the market price at the moment of announcement.[citation needed] On November 13, 2005, Spyker Cars and Mubadala Development Company, a principal investment company wholly owned by the government of the United Arab Emirates,[29] announced their strategic alliance, with Mubadala acquiring 17% of Spyker.[30] Mubadala has a strong relationship with sports cars, also controlling 5% of Ferrari.[31][32]

In 2007, Spyker, in collaboration with the Italian car-design firm Zagato, produced the C12 Zagato, based on the C12 La Turbie, but with more appealing body work, faster speeds, and the Zagato trademark roof bubbles.[33][34] This is perhaps the more exclusive Spyker car to date.[35]

In November 2009, Spyker announced that it would be moving production from Zeewolde to Whitley, Coventry, where assembly would be done in partnership with CPP Manufacturing.[36][37] UK production began in February 2010.[38] Due to the bankruptcy of SAAB and a falling out with business partners, the production was not moved to the UK.
Ownership of Saab Automobile

On 26 January 2010, General Motors (GM) confirmed that Spyker and GM had come to an agreement allowing Spyker to purchase Saab Automobile,[39] subject to regulatory and government approval; the sale was completed on February 23, 2010.[40] General Motors will continue to supply Saab with engines, transmissions and also completed vehicles in the shape of the new Saab 9-4X from GM's Mexican factory. The deal includes a loan from the European Investment Bank, guaranteed by the Swedish government. It comprises US$74m in cash up front, payable to GM by July 2010, and shares in Spyker to the tune of US$320m.

On February 23, 2010, Spyker Cars closed the deal to buy Saab Automobile from General Motors. Spyker and Saab operate under the parent company Swedish Automobile, named Spyker Cars N.V.[41]

Saab Automobile quickly ran out of money and Spyker was unable to fund the losses. The companies stopped paying their bills early 2011. On March 30, 2011, production was halted at Saab Automobile, because suppliers refused to deliver without payment.[42]

Spyker CEO Victor Muller made several attempts at acquiring funding. A joint venture with Chinese company Hawtai was announced on May 3, 2011, only to fall apart a week later. Shortly afterwards joint ventures with Chinese car maker Youngman, and Chinese car-dealership chain Pang Da were announced. Negotiations ended with Spyker attempting to sell all of the shares in Saab Automobile to the Chinese companies on October 28, 2011, for 100 million euros. This transaction did not have the approval of former Saab-owner General Motors, who refused to supply technological licenses to Youngman and Pang Da. The proposed deal fell apart. Spyker CEO Victor Muller applied for the bankruptcy of Saab Automobile on December 19, 2011.[43]

On 16 April 2012, a meeting on Saab's bankruptcy was held at the District Court of Vänersborg.[44] The official receivers in charge of the Saab liquidation valued the assets at US$500m and the debt at US$2,000m. After subtracting the value of the assets, Saab leaves a debt of US$1,500m.[45]
Proposed sales and eventual sale of Saab

In February 2011, it was announced that Swedish Automobile, the Dutch owner of Saab Automobile, agreed to sell its sports-car unit to Vladimir Antonov. Antonov, a former Spyker chairman and shareholder, was expected to pay 15 million euros (US$21 million) for the company.[46][47] However, in March 2011, the deal fell through,[48] with Spyker's manufacturing partner CPP Manufacturing placing a bid, but this deal fell through later that month.[49][50]

In September 2011, it was announced that Swedish Automobile would sell Spyker Cars, in an all-cash offer to an American private equity and hedge fund North Street Capital, for €32 million (US$41 million).[51][52] In January 2012, Swedish Automobile again offered Spyker cars up for sale, but this sale did not actually occur.[53][54]

Saab was eventually sold in June 2012 to a Chinese-Swedish investment group called National Electric Vehicle Sweden (NEVS).[55]

In August 2012, Spyker announced that Youngman Ltd. acquired a 29.9% stake in its parent company Spyker N.V. for €10 million (US$12.5 million).[56]
Spyker after Saab

In March 2013, the B6 Venator was unveiled at the Geneva Motor Show, the B6 Venator was noted as Spyker's first concept car in nearly four years.[57]

On September 16, 2013, Spyker Cars' parent Spyker N.V. lost its listing on Euronext Amsterdam after failing to undergo a restructuring agreement.[58]

On November 5, 2014, the Dutch Court "Midden Nederland" ordered Spyker to leave, within seven days, the factory they rented and to pay 152.000 euro in overdue rent.[59] The claim was made by Jacques Walch, the owner of the factory rented by Spyker. Despite this, CEO Victor Muller insisted the company would be able to pay its bills "in a matter of days."[60]

On 2 December 2014 Spyker NV was granted a moratorium of payment (financial restructuring) by the Dutch court "Midden Nederland". Spyker needed protection from creditors for its liquidity problems. Victor R. Muller, Spyker founder and chief executive, said "Over the past few years, Spyker has faced a number of serious difficulties and challenges resulting from, among others, the legacy of the F1 era and the acquisition of Saab Automobile AB,".[61]

On 18 December 2014 Spyker NV was declared bankrupt by the Dutch court "Midden Nederland". Victor R. Muller, Spyker's founder and chief executive, said "In 2000 our objective was to found a global sports car manufacturer, and we did just that. During this time we deployed several challenging activities. These have affected the company, and contributed to our decline,".[62] Spyker appealed the bankruptcy declaration, and on 29 January 2015, the court reversed the declaration. This meant that Spyker NV was protected from creditors, while solving its financial difficulties. This allowed Muller to pursue plans to merge Spyker with an unnamed "US based manufacturer of high performance electric aircraft."[10] This proposed merger partner was eventually discovered to be a company called Volta Volare.[63] On May 13 of that year, Spyker NV closed a deal with the creditors. Spyker owed 44 million euro and agreed to pay 12.000 euro per creditor. The curator of Saab GB was the largest creditor; it claimed 24,9 million euro. Saab GB agreed to receive a payment of 61.000 euro.[64] A following attempt by the Latvian bank Lizings to claim more money,[65] was declined by the court.[66]

On July 29, 2015, Spyker exited moratorium of payment (restructuring), and resumed business operations.[67] In March 2016, Spyker announced the production of a new model, the C8 Preliator, at the Geneva Motor Show.





Signing of RasitTunca
[Image: attachment.php?aid=107929]
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca
Smileys-2
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)