Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tasavvufdaki Terki Terk Nedir?
#1

Tasavvufdaki Terki Terk Nedir?

(Kar©glanin 17.08.2015 Vaazi)

.. Zilkade 2015 Pazartesi

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن
نَّقْدِرَ عَلَيْهِ فَنَادَى فِي الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا
أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

Sadakallahul Aziym Enbiya Suresi 87

Euzubillahimineşşeytanirracim

Bismillahirrahmenirrahim

Ve zennûni iz zehebe mugâdıben fe zanne en len nakdire aleyhi
fe nâdâ fiz zulumâti en lâ ilâhe illâ ente subhâneke innî kuntu minez
zâlimîn.

Sadakallahul Aziym Enbiya Suresi 87

Meali:

Ve Yunus Dediğim olmuyor diye Gadablanip kizmiş ve gitmişdi ve
Karanliklarin icinden şöyle seslendi: " O ndan başka ilah olmayan Allah
Hakkı için, Muhakkak ki Ben, Zulüm ve Karanlığı, Kötülüğü Seçenlerden
oldum.

Sadakallahul Aziym Enbiya Suresi 87

Allahümme Salli ala Muhammedül Vaadül Emin,
Allahümme salli ala Yunuse Vadehu bil Avdeti
Allahüüme salli Ala Mehdi Zamanül Emin vezzamanul Avdeh.

Yolculugumuza başliyoruz :

Gecen sene yazdik ki güneşimizin ziyasi azalmiş, güneşimiz iki
cihanin güneşi Muhammed Mustafa, güneşimizin ziya yaymasi icin alfa
hareketi yapardi, ve onun sünnetiydi diye anlattik. ve ikizler bebesi
dünyada azalmiş, eger böyle olursa güneşimiz söner gider, ve bu yüzden
ikizler bebesi yapin, ve ikizler bebesi icinde, her amelinizde
fiilinizde sözünüzde alfa dalgasi yayin dedik, ve sizlere alfa oturuşu
ve alfa hareketerinden örnekler vermişdik. ve sizleer ne güzel mehdi
askerlerisinizki alfa oturuşu ve herketleri o kadar yayildiki,
elhamdülillah bu sene kadar ziyasi kuvvetli ve sicak bir yaz olmadi ,
hepinize aferin, sizler ne güzel mehdi askerlerisiniz böyle, tamam artik
terki terk etme zamanidir, ve her evden en az bir şahis, artik alfa
hareketi ve oturuşu yapmayi terkediversin, yapmak sünnet ve sevap oldugu
kadar, teketmek de evla ve sünnet ve gerektiginde mucib olandir. artik
bu kadar sicak ve ziya herhalde yeterlidir artik, biraz biraz terkedelim
amma yine garerince kalcak kadar terkedin, tamamen terketmeyin. ve
artik sicaklar biraz biraz bizi terketsin serinlesin ortalik.

Tasavvufdaki Terki Terk Etmek Nedir : Terketmek
mesala Peygamberin abdestli gezme sünnetini aldin tuttun, ve artik o
hale geldinki, abdestsiz adim atmaz oldun, ve sonunda öyle bir noktaya
gelirsin ki, artik o terkettigin abdestsizce gezme olayina tekrar
dönmene, ve abdestsizce gezivermen, senin tekrar abdestli olmayi
terkedivermendir. önce abdestsizligi terketmişdik ve birinci terki
teketmişdik ikinci terk ise o terkettigin şeyi terkedivermendir.
sebebine gelince mesala mevsimler ilkbahar ile başlar ve ilkbaharda
bütün renkler yerini, hayat ve Hay ve diri olan Allahin sifati ile, yeni
bir can bulmak, ve haşrolmak toplanip bir bedene yol almak olan, yeşile
birakir. ve başka renkler terkedilir ve onlarin yerine yeşil tercih
edilir ve ilkbahar olur. sonra ilkbahar biterken bizlerin, yeşil bugday
yerine, sari ermiş bugday icin, yine yeşil erik yerine, ermiş erik, yine
ham karpuz yerine, ermiş karpuz icin, kirmizi sari ve turuncu rengi
tercih etmemiz lazimdirki, yaz olsun ve yaz mevsiminin rengi kirmizi ve
beyaz ve ateş sarisi ve saridir aydinlikdir yani bütün renkleri bariz
eden aydinlik tercih edilir. ve yaz bitince bu sefer, daha cok sari ve
sararma solma ve ölme, ve kahvrengi tonlari yani, camur rengi tercih
edilir, yani ölüp topraga karişma, hadisesi oldugundan toprak rengi,
yani camur rengi revacdadir, ve diger renkler rengini ölümün rengi
toprak rengine birakir kahverengi ve tonlarina, sonra sonbaharda
bitince, kış gelmesi icin, karanlik ve zulümet rengi siyah ve gri tonlar
tecih edilip, bütün renkler renklerini gece rengine birakir kendini, ve
sonbahardan kışa gidecek olanin tercihi, zulum ve karanlik olmalidir,
bunun bir nevi aciklamasini daha önceki sohbetlerde yapmişdik, mesala
kisa bir hatirlatma: dünyada kötüler yok edilip bitirilmez ve winter kış
icin gecenin koyu oldugu zaman, ve burclari winter kış burcu olanlara
zamani birakmak icin, işde karanlik ve gece yani kötülük bir nevi galip
gelmeye başlar, yaz demek ise iyiler, iman ve müminlerin galip olmasi
demekdir demişdik. ve yunus efendimiz vahdeti vücut seviyesine cikinca o
terkettigi bütün reklerden gecip zulumeti secmek zorunda birakilmiş, ve
hani insan dertlere ve cilelere, kötülerin cilesine ve zararina maruz
kalinca, bende bundan sonra zalim olcan anasina satan, "bu dünyada deveye dikken insana tiken geciyor" deyip
artik iyi olamanin fayda etmedigini görünce yazdan kişa gecildigini
görünce, bunlardan kurtulmak icin bir an sitem edip bende kötü olmk
istiyon denir ya, işde o sitem hali ile yunus efendimiz vaadinden avdet
edip, sözünden cayip "artik bende zulümeti secdim, bende kötü olcan" demiş.
amma yunus baligi zalim olamazki ne kadar sevecen bir balik, ne kadar
dost canlisi bir balik degilmi, ondan kim kötülük beklerki, yunusa kötü
ol deseler ancak belki sadece birazcik ciddi durabilir, yine gülümser
yine sevecendir, o kötü olamazkine, amma demiş Hz Yunus efendimiz
ninovalilara sitem edip bende zalim olcan deveye diken ... demiş yani.
yani ona terki terketmesi ögretilmiş bütün mesela sadece bu. yani sadece
iyiler iyi degildir bazende kötülük iyidir, yani gece hic olmasa hep
gündüz olsa, ne zaman yatip dinlencez, hep yaz olsa suyumuz nerden
gelcek, suyumuzun akip geldigi daglara kar nasil yagcak degilmi, bu
dünyanin carki nasil döncek degilmi yani. iyilerinde hayatinda bazen
kötü olabilmesini ögrenmesi lazim, dünya cok cetin. ve yine kötülerinde
hayatta iyilik nasil bir tatdir nasil bir zevkdir, iyilik yaptirilarak,
aynen hz süleymanin şeytanlari dalgic yapip, caliştirarak bir işe
yaramasini ögretmesi, bunun icin olup, kötülerede iyilik lokmasi
yedirmekdir yani, iyilligin nasil güzel bir lokma oldugunu onlara da
tatdirmakdir.

---oOo--

Halbuki Nakşibendi adabinda bu terki terk yalniş yorumlanmiş ve demişlerki

Der tarik-i Nakşibendî lâzım âmed çâr terk:

Terk-i dünya, terk-i ukbâ, terk-i hestî, terk-i terk

Terk-i dünya: Dünya menfaati için iş yapmamak, dinini dünyayı toplamakta, kazanç sağlamakta kullanmamak.

Terk-i ukbâ: Ahiret sevabı
hesabıyla da bir bezirgan zihniyetiyle hareket etmemek, cenneti ve
nimetlerini, ilahi cemali temaşa için terkedip Allah’ın rızasını,
hoşnutluğunu gaye edinmek.

Terk-i hesti: Kendi varlığını da terk edip Hak da fâni olmak.

Terk-i terk: Bu terklerin zihnine yerleşip de ben ne fedakar insanım diye bir duyguya kapılmamak, onun da unutmak.

---oOo---

Halbuki kapi kuran ve ve Hz yunus ve duasi olan o yukardaki resimdeki ayet varken

bunu böyle yorumlayip ve dervişlik dünyayi ahireti terkdip
izdivaya cekilmek diye yorumlayan nice şeyhin sanan ahmaklar birde
cukura girip sanki cukura girince ölümü anlayacak gibi, dünyayi terketme
ilhlasini kazanmak icin, cilehane dedikleri cukura girmeyi yeglemişler,
halbuki cukura girmek ile dünyadan gecilmez, daha cok dünyaya sarilmaya
sebeb olur. ölümün korkutuculugunu, topraga girmenin vehametini gören,
dünyadan vazgecebilirmi, ahmak şeyhler ahmak sofiler, sen ateşin
yaktgini farkdince ateşi sevip icine girmeyi mi istersin, yoksa ateşden
kacarmisin? bu ne ahmaklik, cocuga bile cıs dersin cıs dersin ateşi
anlatmak icinde, o anlamaz, en sonunda elini soba borusuna degdiripde
yakinca, ateş ne demek anlarda, bir daha soba borusuna varmaz, sen bu
kadarmi ahmaksin ki topragin icine gömülmenin ölmenin bu kadar
vehametini, cukura girip görünce, insan ölmü + sevebilirmi, ahmak
cocugun ateşden kacdigi gibi, nefsin ölümden kacmak ister durur o
zaman, ve hayatin zehir olur ondan sonra.

Hic bir peygamber cilehaneye girmemişken, sen yusufun girdigi
hapsi cilehanemi sanirsin, hayir o cilehane degil yusufun isminde iki
harf olan iki "UU"su, ve iki "u" daki iki kuyu, biri üstü örtülü kuyu,
zindan kuyusu, bir digeride alti örtülü kuyu yani atildigi gercek su
kuyusu, yani YUSUFDAKI iki U harfinin ondaki canlanmiş hali yani.

oysaki muhammed "nefsininizinde üzerinizde hakki var"
demişdir . kim diyor sana öyle çile haneye gir, dünyayi terket, yeme
icme riyazet yap diye, hangi peygamber yapmişda, sen böyle bir yalan
uydurdun, senin böyle yaparak elde ettigine peygamber ve islam ahlaki ve
kermet ve mucize degil, ancak istidrac denilir. yani zor ile mal
gaspetmek gibi insanin yapabildigi yetenekler belli, ahmet mehmet
yapamazken, sen nasil yapiyorsun bu keramet benzeri sihirli işleri, yani
bedeni zorlayarak yani mesala aslani teerbiyet ile sanki anlarmiş gibi
konuşturmak veya bir fiili yapmasini ögretmek, halbuku o yaptigin
terbiyet degil, onun yiyeceginin öyle verilmesi sebebiyle, onun onu
yapmaya zorlanmasindan başka şey degildir. ekmek et hatirina maymunluk
yapan aslan kaplan demek olur. yani buna kim ben aslani kaplani terbiyet
ettim derse, ben onun ta agzinin ortasina kocamanca .... emi, ahmak
insan, Aslanin tabiatinda konuşup Allah demek varmi, sen ben gibi yahut
bisiklet sürmek varmi, yahut senin hatirina sana gösteri yapmak varmi .
işde kiyametinde zamani ve saati olmasina ragmen, ahmak insanoglunun,
Allahi kiyamete zorlamak diye bir söylem geliştirmeside böyle birşey, ve
herkesin birbirne olan bagi ve netzi sebebiyle bir yeri yikmak ve
Allahi zorlamk tabiri ile, orayi yikan, başka bir yerde onun ziddi bir
güzellige sebeb olmakda, yine iyilik yapan biride onun ziddi olan
biryerlerde kötlük olmasina sebeb olmakda. halbuki dünyanin bir yeri
gündüzken, biryerinde karanlik ve gece galip ise, o zaman iyiligi
kovalamak, gecenin gelmesinemi sebeb olur, iylik kovalandikca
kacacakdir, gecede onu takip edecekdir, ve iyiligin kovalanmasi, ancak
mesela iyilik türkiyede ise, kovalaninca doguya gitse, arabistana varir,
ve gece ve kötülük ise onun yeri türkiyeye gelir, ordanda kovalansa, bu
sefer iyilik hindistana gider, eger doguya giderse, bu sefer kötülük ve
gece türkiyeyi birakip, onu takip edebilmek icin, arabistana gecmesi
lazimdir, yani gece gündüzü kovalar, yazda kışı, ve ne o ona galip
gelebilir, nede o ona. zaman geliri 21 Haziran olur, gündüz galip gelir,
ve ertesi gün ise yerini geceye birakmaya başlar, ve taa 21 Araliga
kadar gece yavaş yavaş galip gelir, 21 Aralik gelince, gece tamamen
galip geldim sannederken, ertesi gün artik yerini gündüz ve aydinliga
birakmaya başlar. yani kimse Allahi öyle kiyamete falan zorlayamaz.
Dünyayi durdursan bile, bir yani gece, bir yani yine gündüz olcakdir
"zoooone" cikiş yok burdan yani.

Allah hayir ile şerri zevc olak halketmişdir. terazinin iki
kefesi gibi, biri inince digeri cikar, digeri inince digeri cikar, vusta
yol onlari ortada tutabilmekdir. ortada durunca ilkbahar veya sonbahar
olur. hafif ağir taraf, veya hafif yeğni taraf olarak.onlarda sabit
degildir, ve yunusa kötü olmasi zulümu secmesi, terki terk etmesi
ögretillmişdir, ve görevi terkeden peygamber, sözünden cayan peygamber
olurmu, evet var, ve Allahin takdiridir bu da, vaadine avdet eden
peygamber, hz yunus. yani cok iyi olma biraz kötü olmasini da ögren
iyileri kandiran cok olur herkese herşeye evet dme hayir demesinide
ögren, veya ayet ile sabit "öyle cok cimride olma, veya cok eli acikda
olma" , diyor Rabbim, bir temsili misal olarak al bunu, bütün hayatina
ve fiillerine, amellerine ve emellerine uygula.

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

وَلاَ تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَى عُنُقِكَ وَلاَ تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَّحْسُورًا

Sadakallahul Aziym isra Suresi 29

Euzubillahimineşşeytanirracim

Bismillahirrahmenirrahim

Ve lâ tec’al yedeke maglûleten ilâ unukıke ve lâ tebsuthâ kullel bastı fe tak’ude melûmen mahsûrâ

Sadakallahul Aziym Enbiya Suresi 87

Meali:

Eli sıkı olma, büsbütün eli açık da olma. Sonra kınanır ve çaresiz kalırsın.

Sadakallahul Aziym Enbiya Suresi 87

Vusta yol azizim vusta yol.

Ben tam delikanlilik vaktimde tirpan bicmesini ölgrendim, o zamanlar imam hatip altinci sinif falandim.

ve birgün tirpan bicip gelirken beni görenler bana özenmiş ve
bir kadin dediki sen okuyorsun amir memur olacaksindir, netcende tirpan
biciyorsun dedi, bende Dedim "ögrenende karnimda dursun" dedim cok
hoşuna gitdi.

yani sizler ey mehdi cemeati!,

öyle cok uslu kuzu koyun olmayin, bazen dişlerini gösteren bir
kurt olmasinida ögrenin, biraz kötü olmasinida ögrenin, ve karninizda
cebinizde dursun o ögrendiginiz. kötü olmayin amma, size bir kötülük
yapmak isteyen olursa, cikarin cebinizden karninizdan o kurt halinizi ve
kendinizi savunun, o zaman size kötü olmak nede yakişir, kendini,
islami, iyiligi ve mehdiyi savunmak icin kötülerden oluvermek.

Rabbim, insanliga, Mehdinin sahibu zaman, ve zamanul Emin
oluşunu, ve zaman zaman ise günah işleyip sözünden avdet edişinin
hikmetini anlamayi nasip eylesin.

Amiyn.

Elfatiha maassalavat.

---oOo---

Sübhâneke Allahümme ve bihamdik, eşhedü en lâ ilâhe illâ ent, estağfirullahe ve etûbu ileyk.

--OoO--


Kar©glan

Başağaçlı Raşit Tunca

Schrems, 17 Ağustos 2015 Pazartesi

Original Kar©glan
Bul
Cevapla
#2

Terki Dünya, Terki Ukba ,Terki Terk

(Kar©glanin 01.02.2014 Vaazi)

01 Şubat 2014 Cumartesi

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Emittehazû min dûnihî evliyâe, fallâhu huvel velîyyu ve huve yuhyîl mevtâ ve huve alâ kulli şey’in kadîr(kadîrun).

Sadakallahul aziym Şura Suresi 9

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Başarmak icin (Amaclarina gayelerine ulaşmak icin) kendinlere faydasi dokunmaycak yardimcilarmi edinirsiniz.

Oysaki O Allah ki Gercek Yardimci olandir ki, O ölüleri
diriltendir. ve Onun kudreti herşeye yeter.(O nun Gücü, bütün güclerden
üstündür).

Sadakallahul aziym Şura Suresi 9

Allahümme salli ala Hayri Halkillah.

Yolculugumuza başliyoruz.

bir cocuk dünya geldimiydi, ona kücücük pabuclar patikler
elbiseler giydirilir, aradan alti ay gecince o giydigi patikler elbisler
o cocuga kücük gelmeye başlar.yenileri örülür yahut yenileri
alinir.artik o kücük elbiselere o cocugun ihtiyaci kalmaz ,yahut onlar
ona yeterli gelmemeye başlar şayet yeniden giyse bacaginin yarisi ciplak
sirtinin belinin yarisi ciplak kalir.

biz imam hatip tahminim lise 2ye giderken okulumuza yeni bir
ögretmen tayin oldu ismi Ali Riza Ercel idi.hocamiz taat ve ibadetten
bitap düşmüş öyleki kurumuş, uzun ince zayif kuru bir adamdi.davasi hak
davasi dişinda birşey olmayan, ve hak din islam dinine hizmet edecek
erler yetiştirmek icin, dünya denizine oltasini daldiran bkr
ögretmenimiz idi. bu günün cemaat denilen gurubu olan nurculara yani
saidi nursiye bagli bir gruba bagli idi. sandikli imam hatipine yeni
bina yapilinca, eski binasi yatili okula döndü ve yatakhane yapildi. ve
ben yatili okul icin acilan sinavi kazanip yatili ögrenci oldum. ve
Annem ve babamin üstündeki okul masraflarindan, onlari kurtarmiş oldum.
ve Annem ve babam, beni okutmak icin köyden kente göcmüşler, ve kiralik
ev tutmuşlardi. ben yatiliyi kazaninca, artik o evden cikip köyümüze
geri döndüler.

ve ben o günlerde beş vakit namaza gayret eden nadir
ögrencilerdendim. ve sinifimda birincilige oyanayan calişkan ögrenciydim
.ve bazi ögretmenlerede okulumuz görev verip yatili ögrencilerin
başinda durduruyordu. sanirim bir miktar ücretde ödüyorlarmişdir.

ve bir gün okul sonrasi akşam nöbeti yeni ögretmenimiz Ali Riza
Ercel hocamizindi ve o akşam mütelasi sonrasi hocamiz bizi yatsi
namazina imamhatipin yakinindaki şaloglu camisine götürdü ve namazi
kildikdan sonrada bana geldi ve dediki raşit dedi biz dedi hafta sonu
toplanip sohbet ediyoruz ve yarin sende sohbetimize davetlisin gelmek
istersen beklerim dedi. bende dedim yanimda arkadaşim Ramazan var ikimiz
gelelim dedim. ben yatiliya gecmeden önce hocamizinda bir mahalle
arkasindan komşusuydum evini biliyorum nerede. ve namazdan sonra
yatakhaneye giderken mehmet ali isimli bir arkdaşimizda vardi. oda
dediki hemen yanima gelip dedi: bunlar nurcu seni kendilerine katmak
icin avlamaya calişyor dedi ve benim genzime kilcigi kacirdi. ve ben
nurculari flan bilmem kimdir nedir. o dönemler daha tarikat nedir
hakikat nedir yeni yeni ögreniyoruz. ve o arkadaşin telkini beni cok
kötü etkiledi. ve bugünkü gibi bir cumartersi sabahi saat dokuz gibi
oldu gitmek istmiyorum amma söz verdim diye Ramazani aldim yanima ve
hocamizin evinin yolunu tuttum. vardik fakat ben artik nurculugu öcü
oalrak görüyon, cünkü mehmet alinib teklini beni yaraladi ve ben sohbet
öncesi hocmizin ikrami oan cerezlerden atişdirdim biraz ve orda
yatilidaki bazi ögrencilerde vardi onlar bizi isindirmaya calişsada ben
artik öcüden korkar gibi korktum ve daha sohbete başlamdan biz gidelim
gayri hocam dedim. yani yunusun(Yunus Emre) bektaşiye bugday istmeye
varipda Haci bektaşin ey yunus sen birak bugdayi, ben sana her bugday
denesi icin himmet ve nefes veren demsine ragmen onun ben bugday isterim
diye diretmesi sonucu yunusun haci bektaşa talebeligi kaybetmesi, ve
haci bektaşin yunusun mürşdilgi görevini taptuk emreye verip onun
kalibinin anahtarinida taptuk emreye gönderir. ve yari yolda akli
başina gelince Yunus, döner haci bektaşa bugday cuvali yüklü eşşeklerle
ve derki ben bugdaylari istemem ben himmetini bereketini isterim
deyince, ey evlat gec kaldin ben senin kalbinin anahtarini artik taptuga
verdim var git hadi ona talebe ol artik der. ve böylece kolay olan
tarikattaki yolunu, yunus, erdemsizligi ile kirk yil cileye döndürmüş
olur. halbuki haci bektaşa girse ve onu mürşid kalbul etse idi, hz ali
yoluna girip ve isa ve ali gibi kirklardan olcak ve kirk günde ercekdi
kemlaline. ve o erdemsiziligi ile kirk günü kirk yila degişdi. ve o
yüzden kirk yil odun taşimak zorunda kaldi. ve bizde erdemsizlik edip o
gün saidi nursinin talebesi olamadim ve böylece o sohbet meclisinden
kacdik ve bir dahada o hocamizin evine gitmedim. ve böylece kirklardan
ve ebrardan olma şerefini kaybedip sonrada kaybettiklerimizi aramaya
koyulduk. ve gel zaman git zaman imam hatipden mezun olduk daha sonra
yüksek okul kazandik ankara hukukda ögrenci olduk. ve bir sene
sonrasindada, Ablamin Avusturyaya gelin gitmesi sonucu Avusturyada
oturan eniştem babamin vefat etmsinden dolayi gel burda oku yada işci ol
ben yardim eden dedi. ve ben

üniversiteyi birakip o zamanin genciliginin verdigi heves ile bir
audi araba almak icin Avusturya daglari alplerin yolunu tuttum ve
Avusturyaya geldim. ve orda iki sene dinden uzaklaşdim ve tembellik
gösterdim ve disko bar gezdim. ve yine avusturyada nurcu olmamasina
ragmen saidi nursi kitaplari külliyati okuyup onunda yolundan gitmeye
calişan bir haci emmimizin, yani haci osman lakabli bir amcanin vesilesi
ile başlatilan bölgemizdeki ilk caminin temelini attik. ve o haci
abimiz benim imam hatip mezunu oldugumu bildigi icin benimle görüşdü ve
dedi Raşid dedi toplansak bir evde sen bize cumalari kildirirmisin dedi.
ve ben yeni evlendim uzak bir yerden ev kiraladim o cami olcak yere
uzagim. ozamanlar fakir avrupaliyiz acemi yeni caylak avrupali.. artik
ruh istiyor ,namazi abdesti tekrar geri istiyor. ve ben dedim bak osman
amca ben kildiririm amma, sonra ardimdan konuşursaniz olmaz, bu diskoya
gitdi icki icdi derseniz olmaz. ben ickide icdim diskoya barada gitdim
eger böyle konuşmazsaniz ben namazi kilidiririm dedim.(püf noktasi:
imamligin genel kurali cemaatin razi olmadigi imamin kildirdigi namaz
kabul olmaz. hatta cemaatten bir tanesi o imamdan razi olmasa, o imamin
imameti sakit olur ve namaz düşer) onlarda kabul ettiler ve bir türkün
evinin bodrumunda cuma kilmaya başladik. yani Saidi Nursi Hazretleri
daha beni gözüne kestirmiş, ve beni hala birakmamiş ve kalbimin
anahtarina kimseye vermemiş, ve böylece yine talebesi osman amca ile
beni yine gütmeye calişiyor. ve artik ayni o imam hatipde oldugu gibi
yine, taş ocaginda, agir işde calişmama ragmen beş vakit namaza başladim
ve ve işyerinde kilamadigim namazlari akşam eve gelince kaza edip
kiliyon. . ve onlar diyanet ile görüşdüler ve cami icin yer kiralandi ve
cami acildi ve ben yine imamet ediyon cemaate

haftada bir cuma kiliyoz. ve bir süre sonra bazi sebeblerden ben
imameti birakdim. oraya imam tayin oldu ve ilk cemaat oluşdu. ve hala
mürşidimizi bulamadik ve en sonunda schremse bir tane nakşi tekkesi
acildi ve ben o nurculardan kacan Raşid bu sefer kacamayip onalara
yakalandim ve nakşi tarikine intisab ettim. ve gayretimiz cehdimiz
sonrasi bir süre sonra sofiler bilmesede yükseldik ve en sonundna
nakşilikden mezun olduk ve maneviyatta ses geliyorki ,artik o kendi
bilsin ve biraksin deniyor ve biz bazi sebeblerinde vuku bulmaasi
sonucu, nakşi dergahini ve tarikinide birakip, 2003-2004 yillarinda
Burhamiye tarikatina intisab ettik önceki tarikat ebu bekr yoluydu haafi
zikir yoluydu insan gizli erdiriliyordu. sonraki yolumuz ise Hz Ali ve
Hz isa yolu olup cehri zikir ve aşikara erdirilme yoluydu. ve biz bu
yola girmemiz ile ilk bilgisayarimizi aldik ve internet baglantisi
kiraladik ve böylece hz Ali yolundaki gayretimiz ile artik aciga cikma
zamanimiz geldi ve cehri zikir yapip ve ordan aldigmiz feyiz ve kemal
neticesinde artik vaaazlarimiza başladik ve 2003 den buyana bir sürü
vaaz yazdik ve son zamanlardada vaazlarimizi seslendirdik, ve bu güne
geldik. ve bu gün artik Hz Ali yolunuda bitiridik ve ayni başta
yazdigimiz yeni dogan cocuga giydigi elbilsenin alti ay sonra kücülk
gelmesi, yeterli gelmemesi gibi, suyun ilk aktigi yere geldik ve
imamhatip elibisesini cikardik üniversite elbisesi giydik onuda cikardk
nakşi cübbesi giydik ve nakşiligide terkedip burhmiyyeye girdik ve
onlarda benden önce burhamiligi terkedip dusukiye oldular ordan gecdik
dusuki olduk ve en sonunda artik Hz Ali elbisesi de dar gelmeye başladi
ve Hz Ali mektebindende mezun olduk.

işde uzaya firlatilan füze füzeye takilidir ve giderken yakiti
biten füze füzenin kicindan birakilir ve diger füze ateşlenir ve böylece
biraka biraka füze taaa yörüngeye kadar taşinir . ve bize suyun ilk
aktigi Ali Riza Ercel köprüsüne geri döndük ve en son nokta Saidi
Nursinin, o şahis bizi bulcak ve nur külliyatini kendine program yapacak
ve ve böylece bu yolu devam ettircek dedigi yere geldik ve durduk şimdi
bize nur dersi vercek mürşidmizi aramaya başladik.

yani insan eskilerini teketmez ise yenisine kavuşamaz ve dünkü
nordmande televizyonu evden atip hd almazsan sen daha eski berbere traş
olmaya devam edersin ve dün gördümkü: Batmanda carşafli kizlara
mezuniyet töreni düzenlenmiş. evet güzeldir tamam dinimizi herkes
ögrensin, amma sen daha haala, kara carşaf modeli istersen, o zaman eski
berbere traş oluyorsun demekdir.

kadinin imameti kocasina aittir ,ve kocanin görevlerinden birisi
hanimini o yörenin kiyafetleri ile girydirmekdir. öylese siz türkiyede
durupda niye iran carşafi örtünürsünüz.

şuna yemin edebilirimki Muhammed bu gün dogsa ben illa şalvar don
giycen demezdi ve takim elbise blujean de giyerdi diyorum. cünkü bugün
doganlarin giydigi bunlar ve anne babasi ona blujean giyidrince oda ben
şalvar isterin diyecek degildi. o zaman eski nordmande telvizyonlari
atip yeni HD almaya gücü yetenlerin hd aldigi gibi gücü yetenler zamanin
gidişatina uymak zorundayiz. işde osmanliyi yikan sebebler, matbaya
karşi olmak, gavur icadi demek. trene karşi olmak gavur icadi demek.
ucmaya calişan hazerfani öldürmek gibi bagnazliklar ve zamani kabul
etmeme politiklari yüzünden yikilmişdir. ve meşrutiyet işde zamana uyma
cabalarinin başlangiciydi, ve sonunda zamana uymayan osmanli
imparatorlugunun yikilmasi. ey batmanli ögenciler ya zamana uyacaniz
yada zaman sizi osmanliyi ezip gectig gibi ezer gecer. 600 sene
yaşasanizda, cenabi mevla dahi razi olmayip yikar gecer.

Muhammedin bir gün ayakkabisinin bagi cözülür ve derki Muhammed:

inna lillahi ve inna ileyhi raciun.

ne demek istemişdir peki muahmmed bunu diyerek:

Evet Rabbim dönmem gereken yere geldigimi biliyorum. demek istedi yani.

yani cobanin koyunlari güderken, kendisi ve köpegi, koyunlar
yanliş bir mezraya yönelince veya akşam eve dönme vakti gelince ardindan
cikip en önlerine varirlar ve sürüyü ters sitikamete cevirmek icin geri
kovlarlar. yani

ey insan oglu başina bir engelmi cikdi, anlaki senin sürünün
dönme vakti gelmiş, yahut elin arazisine mecraasina girmek üzeresin,
elin sinirina tecavüz etmek üzeresin ki, senin önüne, cobanimiz olan
muhammed köpegini gönderdi, o köpek seni o yalniş yere gitmemen icin
önüne geriliyor. ve sana bir işinde bir aşinda karşina bir engel cikiyor
demekdir. kim muhammedi coban tayin ettiyse kendine uyanik oldugu zaman
karşisina cikan engelleri yikmaya calişmaz deyip başimizdan gecen şu
hadiseyi anlatalim.

Eger Bir işinde önüne bir engel ciktiysa vazgec o işden bilki o senin icin hayirli degil

1999 senesinde Avusturyada Bir bucuk senelik kazancimi tasarruf ettim yaklasik 200 bin schling birikti

bir sene gecince zekatini türkiyeye yolladim bunu enişteme söyleyince

1999 sene sonunda izinimizi türkiyede gecirelim birlikte gidelim
dedi hem dedi parani ilhlasa yada kombasana yatirda dedi sen zekatini
veriyorsun bari zakatini kendi karindan kazansin dedi.

benim aklimdan fikrimden gecen birşey degildi aklima soktu neyse
zaman geldi türkiyeye gittik türkiyedeen dönmeden önce memleketimiz
afyonda dini finans kurumlarindan kuveyt türke gittim sordum danisdim
iyi kar veriyor amma düsündüm buraya yatirisam dedim bunlar türkiyeden
kacar filan ederse para gider dedim ihlasa gidelim oraya yatiralim dedim
kuveyt turke yatirmadan cikdim.ordan ciktik arabaya bindik ihlasa
finansa dogru gidiyoruz ardimiza bir araba takildi kavşakdan orucoglu
alişveriş merkezinin önüne gelince lamba kirmizi yanip sönmeye başladi
bizim bildigimiz buranin kurallarinda kirmizi yanip söndümü durusun daha
dogurusu kirmizda durulur . o ardima takilan araba ben durunca düdük
caldi bana el kol hareketi etmeye başladi bende kizdim cektim arabayi
saga indim gel lan buraya dedim sen kime el kol hareketi yapiyon haa bu
seferde eline bir telsiz cikardi ben dedi sivil polisim sen neye
duruyorsun biz senin arabaya carpsak nasil ödeycez bunun parasini arabam
yeni araba üc yasinda sonra dedi bana ver bakan pasaportunu aliverende
buralarda hava atmayin senin pasaportunu yakiverende gör gününü dedi
başladik bagirişmaya ulan kimligini cikar falan filan derken orada
otobüs duragindan bir adam geldi ben dedi avukatin dedi sen ne
bagiryorsun bu adama dedi hem suclu hem güclüsün dedi ne pasaportu
vercek bu adam dedi varsa bir sorun gel gidelim ben avukatim dedi onu
duyunca sahtekar belki polis belki degil hadi git dedi bir daha dikkat
et dedi allah bir hizir yolladi işimizi düzeltdi fakat yani ihlasa
gitcez kapanmasina yarim saat kaldi engel cikmasina ragmen ordan
kurtulunca arayip ihlas finansin yerini bulduk girdik iceri sanki onlar
peygamberimiş gibi inanip hic şüphe etmeden parayi yatirdik. izin bitti
türkiyeden geldik bir sen gecti ikinci senenin yarsinda dediler ihlas
finansa el konuldu bizim para kitlendi kaldi.

sene 1999 da yatirdik sene 2001 de ihlasa el konuldu sene oldu
2012 ve daha bizim parayi ödemediler neymiş 2016 ya kadar
ödeyceklermiş.neymiş efendim her sene 2000 kişiye ödendi 1500 yeni hesap
acildi diye gösteriyor sayfasinda ulen sahtekar enver ören allah bin
belanizi versin emi kapanmiş bankaya nasil yeni hesap acabiliyormuşsunuz
kimi kandiriyorsunuz yani müslümanin deyene falan kimse güvenmesin
bizim paralari alip başka hesaba yatiryorlar neymiş efendim 2000 kişiye
ödedik yani 200 veya 300 kişinin ücbeşkuruşluk hesabini ödüyorlar
gerisini actiklari yeni 1500 hesaba yatirip milleti kandiriyorlar.



asil meseleye gelince yani velhasil kelam Allah bir işinde bir
amelinde eger önüne bir engel cikariyorsa bilki rabbim sana bu senin
icin hayirli degil diyor amma sen o rabbimin enegel cikardigi kapiyi
kirip zorla acarsan sonda böyle biz gibi malinla paranla başina bela
acarsin gitsek adami öldürsek yeridir bu kafirden beter müslümanin diye
gecinen enver ören ve avenesinin allah belasini versin yani biz burda
onlarin sebebiyle bankaya borcumuz var ödeyip kurtulamadigimizdan bu
kafirden beter sahtekar münafiklarin yüzünden faiz ödüyoruz.

yani bunu bu olaydan sonra kac defa test ettik hep ayni eger bir
engel bir tatsizlik cikiyorsa hemen vazgec o işden demekdir bilki o işde
hayir yok sakin ola biz gibi kapiyi kirip acmayin cenabi mevla gitmesin
diye karşimiza polis cikardi az daha oylansak o avukat cikmasa
karşimiza muhakak daha oyalancakdik ve ihlas finans kapancakdi ertesi
günde biz tekrar avusturyaya yola cikacaktik velhasil kelam

size 1999 senesinden -2012 senesi arasinda başimizdan gecen bu
olay ile size bir kulak küpesi ikram etmek istedik umarim sizlerde bu
küpeyi takar ve engelleri zorlamazsiniz. hayir olan işi cenabi mevla yag
gibi aktiriverir bunu bilin ve ögrenin,hayirli olmayan işlerdede
karşiniza böyle engeller tatsizliklar cikar.

öyleyse Ey müslüman

Eger Bir işinde önüne bir engel ciktiysa deki :inna lillahi ve innaa ileyhi raciun.

ve bunu demekde anlaki, senin cobanin, veya rabbim teala seni
güdüp, bu kapiyi kirma ve geri dön diyor demekdir.eger sen illa
dönmeycen dersen cobanin degneyini yersin yani.

işde füze füzeye takili oldugu gibi bu dünya ukbaya takilidir ve
ve tarikatlrda terki dünya denen yer vardir ve insan dünyaliklari
terketmesini ögrenir. ve sonra cennet cehennem gibi melekler huriler
gilmanlar gibi bir mevkiye gelir sonra terki ukba ile onlarida
terketmesi gerekirki rabbimize varsin. ve Muhammed mirac ederken işde
mescdi haramdan mescidi aksaya gitdi orayida birakip semaya yükseldi.
ve onu ögreten cebrail idi, ve son nokta sidreye vardilar son nokta
oraydi münteha idi orasi meleklerinde bittigi yer ve cebrail dedi burdan
ötede melekde yok ya muhammed dedi. burdan öteye ben gecemem dedi ve
artik kendin gideceksin ordan öteye dedi ve muhammed orda bir cocuk
buldu o mehdi idi ve onunla birlikde cebrail füzesinide terketti ve ve
rabbimiz ile görüşdügü bir mizraklik mesafeye geldi ve güneşin
doguşundan ilk kirk beş dakika gecesiye kadar bir kirkbeş dakika
rabbimizle görüşdü ve geri döndü. ve geri dönerkende ilk mehdiyi buldu
onu alip önce ayasofyaya indiler ordanda uzaydan bakinca muhammed yazan
surlarin etrafinda muhammed yazip Allahin kilicini mehdiye bekci tayin
etdi ve onun anne babasinin yurduna vardilar ve ordanda cebrail ile tek
tek mehdinin cobanlrina imza attirildi emaneti alip koruyacaklarina
dair. ve en son ordan peygamberimiz tekrar yurduna evine geri döndü.
yani bugün bu din mehdiye emanettir.

ve emanet derki miracdan dönen muhammede o gün söz veren son er
gel artik ve Muhammedin emanetini emanetine al ve muhammede söz verdigin
ona son mürşidligi yap.

cünkü baş başa baglidir baş Allaha baglidir. kainati alemin
haritasi insan bedenindede baş bölümü cenabi mevlaya baglidir. insan
onsuz duyamaz onsuz göremez onusuz konuşamaz seviyeye cikarsa

Hallaci mansurun dedigi ELHAK billah mertebesine ermiş olur velhasil kelam,

Rabbim mehdiyi o makama erdirsin inşallah.

bir husumetten dolayi düşmanlarimiz aynel yakin sayfamizin bulundugu servermizi hacklediler ve sayfamiz yayindan cikdi.

ve aynel yakin sayfamiz kapandi ,yani artik hakkal yakin sayfamiz
acilcak ve artik hakkal yakin füzesi devreye girecek demekdir.aynel
yakin füzesinin de tanki enerjisi bitti ve kicimizdan birakacacagiz
onuda artik.

en yakin zamanda www.hakkalyakin..... sayfamizda buluşmak üzere

Elfatiha maassalavat

Kar©glan

Başağaçlı Raşit Tunca

Schrems, 01.02.2013 Cumartesi

Original Kar © glan
Bul
Cevapla
« Önceki Konu | Sonraki Konu »


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi