Bedende KALP Kainatta Kabe Gibidir Kabede Anne Gibidir (Karoglanin 07.07.2013 Vaazi) - Printable Version +- Raşit Tunca Board (https://rasittunca.org) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://rasittunca.org/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://rasittunca.org/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2013 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://rasittunca.org/forumdisplay.php?fid=215) +---- Thread: Bedende KALP Kainatta Kabe Gibidir Kabede Anne Gibidir (Karoglanin 07.07.2013 Vaazi) (/showthread.php?tid=4083) |
Bedende KALP Kainatta Kabe Gibidir Kabede Anne Gibidir (Karoglanin 07.07.2013 Vaazi) - RasitTunca - 10-24-2018 Bedende KALP Kainatta Kabe Gibidir Kabede Dünyadaki Anne Gibidir 07.07.2013 Pazar أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم قَدْ نَرَىٰ تَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِى ٱلسَّمَآءِ ۖ فَلَنُوَلِّيَنَّكَ قِبْلَةً تَرْضَىٰهَا ۚ فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ ٱلْمَسْجِدِ ٱلْحَرَامِ ۚ وَحَيْثُ مَا كُنتُمْ فَوَلُّوا۟ وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُۥ ۗ وَإِنَّ ٱلَّذِينَ أُوتُوا۟ ٱلْكِتَٰبَ لَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ ٱلْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ ۗ وَمَا ٱللَّهُ بِغَٰفِلٍ عَمَّا يَعْمَلُونَ Kad nerâ tekallube vechike fîs semâi, fe le nuvelliyenneke kıbleten terdâhâ, fe velli vecheke şatral mescidil harâm(harâmi), ve haysu mâ kuntum fe vellû vucûhekum şatrah(şatrahu), ve innellezîne ûtûl kitâbe le ya’lemûne ennehul hakku min rabbihim ve mâllâhu bi gâfilin ammâ ya’melûn(ya’melûne). Bakara Suresi 144. Ayet Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim fevelli vecheke şeatral mescidil harami. Allahümme salli alla muhammed ve eeli muhammed Allahümme salli alla sahibu kibleteyn ve eeli sahibu kibleteyn. Yolculugumuza başliyoruz. yolculugumuz iki mescid den gececek birisi kabe digeri mescidi aksa Kabe için Rabbimiz ilk ev diyor ilk ev mekkede yani bekkede mekke bekke iken yapilmiş olan ilk ev yani Bekke yani Be harfi arapcada tepsinin altindaki bir nokta halinde be baska nerde gecer Berzah da yani isde be yani berzahdan ilk nokta ilk insan yola cikip dünyaya inince ve Adem dünyaya inince işde mekke o zaman Bekke idi yani bekke demek almanca legen kemigi demekdir. yani omurilik kemiginin ve omurilik iliginin kuyruk sokumu denen kisma girdigi yer ve ordanda kuyruk sokumundan cikip erkekde husye ve onunda ucundaki zeker ve onunda ucundaki cücück sünnet bogumundan ötesi olarak son bulur ve ordan ileri gecmek için iliklerde üretilen meni sivisi o cücükden dişari atilir ve evli bir cifte kadina vaaz olur ve kadinda o tohum yeni bir ademin insan bedeninin oluşmasina sebeb olur. yani o zaman kainati alemin en son noktasi demek işde o sünnet bogumundan ötesi imiş oraya varamayan yolunu tamam etmiş sayilmaz oraya varan ise seyri sulukunu tamam etmiş sayilmaz daha ordanda öteye gecip helal yoldan bir kadina dahil olmali ve oradanda yumurtaya ulaşmaliki yeniden dogabilsin. onunlada bitmez kadin düşük yapmadan o cocugu 9 ay on gün taşisin ve saglikli bir dogum ile o cocugu dünyaya getirsin. işde tariklatlardaki seyri süluk denilen yolculuk meni olcak hücrenin vücüd icindeki yolculugu ve en son süluka girib yani iligin icine girip ilikden huseyeye ordanda rahime dahil olup yeniden dogmaya kadar olan yolculukdur. işde yolun başi berzahdan yani bütün be lerin noktlarin ruhlarin oldugu yerden bir be yola cikar ve o dünya gelince bir adem onu eger ikinci be besmele ile ekerse ve oda rahman ve rahim Allahin sonsuz rahmetine yapişip topragi delip yüze cikarsa ve sahibi onun bakimini yaparsa ve büyüyüp cicek acip onu dölleycek olani beklerse o ya bir rüzgar yahut bir ari yahut bir böcek yahut bir insan olabilir ve böylece o ekin yada meyve olursa ve sonra büyüyüp güneşe baka baka erer ise ve cürümeden gelip bir adem onu toplar sofrasina götürür ise ve sonra o sofrada yine bir başka besmele ile yenirse ve vücuda dahil olursa yine seyri sülük devam eder ve agiz mide barsaklar kan ve kalpe ulaşir ve kalp onun ne kadar saf ve temiz olduguna bakar eger en temiz ve saf ise onu beyne gönderir beyindeki sorulari dogru cevaplayabilirse o zaman beyincige gecer beincikdende yine dogru cevaplari bulur ise bu sefer omurulik soganina gecer ve oradanda artik süluk gercek sulk yolculgu başlar. ya yanliş yapar kana geri döner kan olur yahut merhameti cok olur bu sefer süt olur memeye gider eger girdigi beden kadin ise yok erkek ise ve saf ve temiz su gibi olursa bu sefer iliklerde akip kuyruk sokumundan gecip insanin son kivrimi erkekde husyeye gelir ve orada eger diger 124000 kardeşini bulursa ve onlari bilir ve tanirsa o zaman meni olur ve böylece insanin en özü tohumu ve mayisi karişimi oluşturulu. ve onun eger insan olmasina karar verilirse o zaman, husyede gidecegi anneyi beklemeye başla. uygun anne gelesiye o husyeden cikmaz. taaki gercek anne ne zaman geldi ve aşk ateşi onu isitti, o ateş ona yakit olur ve onu anneye dogru cekmeye başlar. ve bu cekim kuveti onu vamtuzlayip taaa yumurtayi bulasiye devam eder ver yumurtayi bulunca artik oradan gecmesi onun ignnin deliginden deveyi gecirip geciremeyecegini ögrenmesine baglidir. yani eger o deveyi ignenin deliginden geciremez ise o her ne kadar anneyein yumurtasina girsede, o cocuk dünyaya geciş kapisini bulamaz ve ölür. yok eger deveyi ignenin deliginden gecirmesini ögrendiyse, o zaman cocuk onun gayretinin cokluguna göre, ya kolay yol zor dogumu secer, yahut zor yol kolay dogumu secer. ve artik böylece dünyadaykende saidlerdenmi şakilerdenmi olacagi belli olur. işde bu yolculukda seyri suluk yolculugunda kible demek işde kendine dönülen yol yani müslümanlar için kabe demekdir ve kabe için rabbimiz ilk ev diyor yani işde her insan bir adet kabe taşir yani kalp taşir ve işde berzahdan gelen beler ruhlar kendine önce bir ilk ev sececek ve o eve yönelecek ilk yolculuk yön tayini ve kible yani ilk ev secimi ve kabe kainatin alemin haritasi insan bedeninde gögüs kafesindedir ve bizler kabein oldugu gezegende oldugumuza göre bizler kainatin üst kismindayiz ve gögüs kafesi bölgesindeyiz ve kabe gögüs kafesinin sol tarafindadir. yani bizim güneş sistemimizin yörüngesi asil kabe kabi gavseynin oldugu yere dogru dönüşü sirasdindaki yörüngesinde bizlerin mekke ve kabeye dogru dönmemiz demek işde herkes bulundugu yer itibari ile kabenin kuzeyindemi yoksa güneyindemi yoksa batisindami yoksa dogusundami baksin yani onun vücudu aslisinin oldugu nokta kainati alemin ne tarafinda ve ne tarafa dogru yolculk eder ise dogru yolculuk eder ve kalbeye varir bulsun ve kalbe varan kimse birinci yolculugunu tamam etmiş olur ve eger o kimse müslümanlardan degil ise o zaman o kimse tam kabeyi buldugunda kiblesini degiştirmeli ve tam 180 derece ters tarafdadir gercek kalp. yani bu demek olurki kabeyi bulan kimse artik anneye dogru yolculuk edecekdir ve yani veya babaya dogru yolculuk edecek işde ilk evini bulan için artik başta yazdigimiz kible degiştirme zamani geldi demekdir. yani ilk evi bulan için kadin ise kocasi erkek ise karisi onun tam 180° ters istikametindedir. ve bu kiblesini düzeltince yani kible dönülen yön demekdir. ve yönü onun bu sefer dünyadaki annesine dogru olacak ve cennet annelerin ayaginin altindadir kurali geregi o berzahdan gelen ruh annesini aramaya başlar. ve anne: dünyada kabe ne ise, insan tohumu icinde anne,odur. ve o tohum yol haritasina bakinca anneye dogru anneye dogru hareket eder. ve gercek anne bulunup rahme ulaşinca, yine kible degişir. artik istikamet anne degildir, bu sefer kabenin tersinde kalan muhammed mescidine dogru yolculuk olur. yani hac yolculugu ve ordanda peygamberi ziyaret ve kirk vakit mescidi nebevide bulunmak. bazilari önce medineye gider, sonra kabeye gider. bazilari ise ,önce kabeye gider sonra medineye gider. eger medineye gidince alişverişe dalip kirk vakti kacirir ise telafisi yokdur onun yani kazasi olmaz onun hani namazi kacirdin kaza ertdin amma kirk vakti kacirdin kaza edemezsin. yani cocuk şakimi yoksa saidmi olacagi o kirk gün icinde tespit edilip o kirk vaktinin tam olup olmadigina bakilir. yani peygamberi tanicakmi tanimaycakmi.işde muhammedin bir vaktini kaciran, cok şey kacirir, belki saidlerdendir amma , muhammedin bazi özerlliklerini bilemez , ve ögrenemez. ona ögrenmesi icinde müsade edilmez . ve artik istikamet kible secimi eger kişi önce medineye gitdi ise, daha hac etmemiş demekdir. medineden sonra yönünü kabeye tutmalidir. yani daha o annesine varmamiş demekdir. peygamberden sonra annesini bulcak demekdir. yok eger önce kabeye gidip haccini yapip ondan sonra mescidi nebeviye gelidiyse, o artik anneden dünyaya dogma yolunda yolculuguna başlamiş demekdir. ve artik onun yolu hep sünnet hep sünnet olmalidir.peygamberin sünnetlerine sarildikca yolu dogru istikamette ilerlerler ve seyri sülukunu tamam eder. namazda secde ayeti okununca, hemen secde yapmak adabdandir. amma eger okuncak ayetin sonuna rast getirilir ise, o zaman rukuya gitmekde secde yerine gecebilir, fakat evla olan imamin o ayeti okuduktan sonra tilavet secdesi niyetini secdeye gitigi vakti secip yeniden niyet etmesidir yani namazda secde ayeti okunan namazlar iki niyetli namazlardir yani başinda namaza niyet eder, ve secde ayetini okuyunca, ya rukuyu, yada secdeyi, tilavaet secdesi etmeye diye niyet etmelidir. niyetsiz hic bir ibadet sahih olmaz. ameller niyetlere göredir kurali geregi. Ramazan geldi oldu, ve ramazanda hatim ile namaz kildiran hocalarin dikkatine, eger sizler secde ayeti okuyupda, niyetsiz secde ederseniz, o tilavet secdesini yapmiş olmazsiniz. niyetsiz amel olmaz, cemaat senin secde okudugunu bilmez ve onlar seni ruku ve secde etti zannederler ve o yüzden secde ayetinden sonra daha ayet okuncak ise direk secdeye varilir ve sonra kalkilir, ve ayete devam edilir, yok eger secde ayetinden sonra ayet okunmaycaksa o zaman, yine namazin secdesini, hem namazin secdesi, hemde tilavet secdesi olarak niyet edip öyle secde etmelidir. o secdeye secdeyi mecburi denilirki hayatinda böyle secde eden birisi islam dini dişinda secenek taninmayan kimseler demekdir. yani onun yolu einbahndir yani ne geri dönebilir nede başka sokaga sapabilir tek yön yol dur onun yolu ve eger secdesi ruku olarak yapildi ise bu sefer yolu rukuda oldugu gibi bir defa ters dönmekdir yani egildikden sonra tekrar kalkmakdir. muhmmedde önce mescidi aksaya döner iken, sonra kabeye dönmesi emredilmiş ve namazin icinde tam ters istikamete yani180 derece ters dönmüşdür. yani böyle kimselerin hayatinda, bir dönüm noktalari olur, yani bir medineleri olur ve iki kibleleri olur. ve eger secde ayetinden sonra okuncak ayet olup secde ayeti okununca direk secdeye varildi ise o zaman o kimse annesine yani kabesine yahut kiblesine yani isa gibi direk hamlonulur yani meni yoluyla degil ruh yoluyla ilhak olur.Böylelerinin anesini hak teala özel secer. yani işde onlarin yolcugu kalbe dogru degil ruha dogru olur ve kainati alemin haritasi insan bedeninde sol gögüs kafesi yerine sag gögüs kafesine dogru olur ve bazilarinin kalbi işde solda degil sagdadir. meryem annemizin kalbide solda degil sagda halkolmuşdur. ve bazilarindada kalp iki tanedir ve onlarda yönünüzü neyanna dönerseniz kabe ve kibledir ayeti tazahür etmişdir. işde dünyaya gelmiş her insan bu köprülerden gecmişdir ve halifelige namzet kimsedir. o yüzden haksiz yere bir insani öldüren, bütün insanligi öldürmüş gibidir buyruldugu üzre. yani işde insan, kainati alemin haritasidir kabesiyle kiblesiyle yönüyle yoluyla dünya gelir. Rabbim bizleri, dünyaya gelince yönünü yolunu kaybedenlerden eylemesin, işde suriye işde misir ve işde türkiyenin durumu suriyedekiler Aliyemi gitcek veliyemi gitcek bilmeyen ahmaklar. biri diyor hadi aliye gidelim, biri diyor hadi veliye gidelim. oysaki yol muhmmed yolu alide velide muhammede gider, muhammed ise hakka dogru yolculuk eder. misir ise, muhmmed bize gelsin biz niye muhammede gidelim diyenler. bunu demekde, eskiden bizdeki bazi yobazlarin, haciya gidenelere, niye arabistana gidiyorlar, milli serveti araplara yediriyorlar diyen zihniyettekiler. biz niye kabeye gidelim kabe bize gelsin demek gibi birşey. bre (BibBiiiiiib Kafa) ,her hücre ve her organ sen gibi düşünse, ve kanini kalbe göndermese ve ben niye kalbe göndercen onlar bana göndersin derse, böbrekde kalp olmaya kalkar, cigerde, dişde, tirnakda. o zaman büyük kücük tanimaz insan. dişden tirnakdan kalp olmayacagi gibi, işde böyle ahmaklar insani katletmeyi cevaz görüp, bu müslüman, bu hiristiyan, bu yahudi diye bölerler. halbuki hepimiz insaniz Allah hepimize yol gösterip, dünyaya gelmemizi saglamiş, ve dünyaya gelen her insan, iman ettigi sürece azizdir. yolunu kaybeder ise zelil olur. işde türkiyedekiler müslümaniz diyorlar, ellerinde palta, tahra,kilic ,pala ile insan dövüyorlar, neymiş rejime karşi gelmiş. senin rejimine sican emi, (:::) cocugu, senin insanliginin icine sicmişim ben. birak birde müslümanim diyor, neren müslüman senin (BibBiiiiiib Kafa) . insanlari böyle zorbliklami müslüman etceniz, dünya böyle siz zorbalarin elinemi geceek, eger öyle olacak ise, ben öyle bir dünya istemem. insanlik kimsenin patentinde degildir, insanlgin patenti, insani halkeden Allahin kudret elindedir. Cenabi mevlada, insnalik nedir? ne degildir ? kuran ve ve kitaplari ile ve onlari anlatan peygemberleri ile ve onlarin yardimiclari melekleri ile anlatmakdadir. ve buyurmuş bir insani haksiz yere öldüren, bütün insanligi öldürmüş gibidir. al sen bununla kiyas et bir insana haksizlik eden, bütün insanlgiga haksizlik etmiş gibidir. bir insani döven. bütün insanlgi dövmüş gibidir. bir insana yardım eden. bütün insanliga yardım etmiş gibidir,.....birine yalan söyleyen, bütün insanliga yalan söylemişdir. birini kandiran, bütün insanligi kandirmişdir,......vs.vs. Yunus emre efendimiz buyurmuşlar şeriat tarikat yoldur bilene hakikat marifet ondan iceru yani şeriat demek: yapilmasi ve uyulmasi gereken bütün kurallar demekdir. kirmizida durmakda şeriattir. alkollü araba kullanmamakda şeriattir. şeriat öyle sadece ,namaz, oruc, zekat degi, bütün insanca yaşamanin ahkami, yani hükümleri ve kurallaridir. bunu anlamayan ahmaklar işde tayyipciligi msülümanlik zanneder .sonrada eline palayi alir, adam döver. buun adida da islam degilmi? sonra misirda insan öldürürler, buda şeriat degilmi, bunuda Allahmi emretti size? işde Allahi(Baş (BibBiiiiiib Amca1)olan ahmaklarin dini islami anlamasi, kendilerine uymayanlari dövün öldürün diyen(Baş (BibBiiiiiib Amca1)firavununun emri. senden Alahn olsa işde böyle zulmedersin senden müslamn olsa ben ne den öyle msülümanligi insanligi döven öldüren,gaz bombasi sikan, gözünü kör eden, coplayan, bunlarmi senin şeriatin? bunlarmi müslümanlik? işde biri kalkdi müslaminim deyip kuleleri yikdi biri kalkdi israile savaş acmak için gemi gönderdi, oda dokuzunu vurdu öldürdü. zorla güzellik olurmu, işde olsaydi osmanli o kadar zorbalik etmedi amma heryeri fethetdi elinde tutamadi sen bu zorbaliklami insanligi müslüman etcen, eger öyleyse senin müslümanligin batsin emi, (BibBiiiiiib Kafa) islam o degilki. müslümanlik maalesef o degil. işde islami ve müslamanligi böyle lekeleyen ahmaklar yüzünden islam bunlarca senedir yerinde sayiyor. yaziklar olsun sizin insanliginiza islam insan olma sanatidir. sen hayvan gibi cana katledipde, bide insanim, müslümanim diyorsan, yalan, valla yalan, billa yalan, sen müslüman olamazsin. insanlik bölye sahte müslümanlarin peşinden gittikce, islah olmaz ve sizler mehdiyi bulup, ona tabi olmadikca daha böyle soytarilar, böyle keindilerine taptirirlar . Tapilcak bir Allah vardir, kula tapan Kafirdir, işde böyle firavun bunlar, ya inancan onlardan olcan yada askersen zindana atilcan, gazeteciysen işden olcan, işciysen işinden olcan, memursan sürülcen. işde bunlar dünya hakimeyetini ele gecirmeye calişan mason ve firavun zihniyati ve zorbalar. yani secde ayetini nasil okudugna dikkat edecen .öyle Allah insanlara secim hakki tanimasydi, kim kafir olabilirdi, kim yalanci, kim zinakar, kim katil olabilirdi. Allah mecbur koşmamişken, bu firavunlar insanlari islama mecbur ertmeye calişiyorlar. iyi insan ve müslüman alkol alip icebilcek iken alip icmeyendir. yoksa yaninda sudan başka secenek yok suya mecbur iken alkol icmeyen degildir. yahut zina edebilcegi kadin ve kizlar var iken onlarla zina etmeyip evlenipde meşru ilşki kurup anne baba olandir. yoksa secenegi elinden alinmiş kimsenin onu secmeye mecbuir edilmiş kimsenin o tek secenegi secmesi Allahin insana cüzi irade vermesinin manasini ortadan kaldirir. yani insanlik iyi ile kötüyü ayirt etme sanatidir. yoksa bizler müslmanliga mecbur edilseydik kimse imansiz olmazdi. insan degil, belki melek olurduk. oyaski bizler insaniz ve secme ve ayirt etme yetengine sahibiz. ve bizler tercihimize görede, ya iyiler yurduna, yada kötüler yurduna gidecegiz . nasil icki icecek bara diskoya gidiyor ise yahut evine alkol alip iciyor ise, tercih meselesi, ibadet edecek,yahut hayir işler yapacakda,camiye ve hayir yapacagi yerlere gider. Rabbimiz bizlere tercih hakki vermiş iken bizlerin tercih hakikini elinden almak isteyen bu zorbalardan dünyamizi kurtarsin inşallah. ve insanliga iyiyi dogruyu bulup, ona tabi olup ve, dogru hareket etmeyi, ve tarikini dogru yolunu bulmayi, ve dogru yolunda,sülukunda ilerleyip ilk evini bulmayi, ilk evi kabeyi ve kabeyi yapan ademi bulan, ademden havvaya gececegini bilip, istikamet degiştirmeyi, ve anneyi bulmayi, kabeyi bulan annesini bulur, annesini bulan muhammede varir, muhammedi bulan, sünnete varir. sünnetlerde kurana, kuranda bizleri hakka vasil eder. Rabbim insanliga hakka vasil olma yollarini göstersin.nimetlendirdiklerinin yoluna iletsin. dallin yolundan delalet ve sapiklik icinde olanlarin yolundan uzak etsin Gelen Ramazaniniz hayirli ve mübarek olsun iyi Ramazanlar. Elfatiha massalavat. Başağaçlı Raşit Tunca 07.07.2013 Pazar |